אלפי חקלאים מערים רבות ברחבי הארץ הפגינו הבוקר (ראשון) במחאה על הרפורמה שמתכנן משרד האוצר בענף החקלאות, במסגרתה יורדו מכסים על ייבוא של פירות וירקות מחו"ל. המוחים טענו כי הרפורמה לא תביא להוזלת המחירים לצרכן ואף תביא לפשיטת רגל שלהם. צביקה פינקלשטיין, חקלאי מושב אליעד ברמת הגולן, שוחח עם על כך ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף?" ברדיו 103FM וטען: "פירות וירקות הם מוצרי יסוד. אם נהיה תלויים בגורמי חוץ, לא ניתן יהיה להבטיח אספקה סדירה שלהם לתושבי ישראל".

פינקלשטיין סיפר כי הוא חקלאי מזה עשרים וחמש שנים. הוא הוסיף ואמר כי הוא מודאג מן ההשלכות שעלולות לבוא כתוצאה מהרפורמה: "כששר האוצר והחקלאות, חודשיים אחרי כניסתם לתפקיד כבר הכריזו על תוכנית מהפכנית שלא נראתה בישראל, אני שואל את עצמי אם הם בכלל התכוננו, הכירו, באו לשאול את החקלאים וללמוד את זה", הוא תהה. 

"גם לי יוצאות העיניים כשאני רואה את המחירים שהצרכנים משלמים", הוסיף פינקלשטיין. "הפירות שלי, שאני מקבל עליהם בין 5-8 שקלים, כשהיבולים ירדו בעשרות אחוזים אם לא במאות, בגלל החורף המטעים שלי מניבים טונה לדונם כשאני רגיל ל-4-5 טונה לדונם", סיפר. 

החקלאי הוותיק טען כי כל מי שעוסק בחקלאות במדינה יודע שפערי התיווך של רשתות המזון הם נעים בין 60-80 אחוזים: "אני לא רוצה שיענישו את הרשתות, אלא שימצאו דרך להגביל את הפערים המטורפים האלה", קבע. עוד אמר כי "שר האוצר והחקלאות מציעים רפורמה שתביא לחיסכון של 840 שקל בשנה למשק בית בישראל, כלומר 70 שקלים בחודש. זו לא מכירת חיסול של החקלאות, כי היא הייתה כאן לפני הממשלה, אך הפגיעה תהיה כאן מאוד קשה כי החקלאים יפסקו לגדל גידולים שלא יצליחו להתחרות בה".  

עוד אמר כי "החקלאות לא אשמה במחירים". יחד עם זאת הודה כי "היא צריכה לעבור התחדשות. אני לטובת החקלאות ולא ייפגע אפילו דונם אחר". 

בהמשך הריאיון, הצטרף לשידור שר החקלאות ופיתוח הנגב והגליל עודד פורר (ישראל ביתנו) והגיב לדברים: "הרפורמה נעשתה בשיתוף עם החקלאים", הסביר השר. "נפגשתי איתם כמעט מדי יום בשבוע האחרון. אם עושים רפורמה ואף אחד לא מזדעק, לא באמת עושים רפורמות", הוסיף. 

השר טען כי הממשלה לא השקיעה בתחום החדשנות ואם היא תעשה זאת לאט מדי, הדבר ידרדר את ענף החקלאות: "זה שינוי לטובת החקלאי וגם לטובת הצרכן", קבע. השר סיכם: "אני לטובת החקלאות ולא ייפגע אפילו דונם אחד. לגבי הרשתות, יש פה בעיות. כשבאים לפרק מונופולים זה כואב, אין מה לעשות. אפשר לייצר כאן חקלאות תחרותית, והיא תוכל להתחרות גם בייבוא".