שלושה מוקדי שריפה פרצו היום (ראשון) באיזור המועצה אזורית אשכול. צוותי הכבאות שהוזעקו למקום יחד עם צוותים של  קק"ל, רט"ג וכוח רבש״צים פועלים לכיבוי הדליקה. בנוסף לכך, חוקר דליקות שהגיע גם הוא למוקדי הדליקה קבע כי השריפה נגרמה מהפרחת בלוני תבערה.

בתגובה לכך, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן על שורת הערכות מצב. בין היתר הוחלט הוחלט על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-12 ל-6 מיילים ימיים באופן מיידי ועד להודעה חדשה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי המדינה".

השריפות שפרצו היום הן הראשונות מאז תחילת החודש, אז בתוך כיומיים נרשמו כחמש דליקות ברחבי העוטף כתוצאה מבלוני התבערה של החמאס. רוב השריפות היו קטנות ולא היוו סכנה זאת בזכות עבודת ההכנה של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום לקראת הקיץ בשיתוף קק"ל רט"ג והישובים וההיערכות של מחוז דרום. 

בתגובה לכך, חיל האוויר תקף אתר ייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. הרכיבים שנתקפו שימשו את חמאס למחקר ופיתוח נשק. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל יגיב בתקיפות כנגד נסיונות טרור מרצועת עזה".