שרים בקבינט הקורונה מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה על שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון מתקווה חדשה, זאת על רקע דיון במשרד ראש הממשלה בנוגע למתווה שבמסגרתו צפויים להיפתח בתי הספר וגני הילדים, כך דווח בחדשות 12. לפי הדיווח, השרים האשימו אותה בהתנהלות פופוליסטית ולא אחראית ואמרו כי "שרת החינוך עסוקה בעיקר בעצמה ובכותרות לתקשורת - היא התאהבה בפוזיציה ומתעלמת מהמלצות גורמי המקצוע".

בנוסף לכך, פורסם כי השרים התייחסו להודעה שפרסמה השרה על פתיחת שנת הלימודים באופן שגרתי. לפי הפרסום השרים אמרו כי "השרה מוציאה הודעה לתקשורת, שמכריזה על פתיחת שנת הלימודים לפני דיון ראשון בקבינט - התנהלותה פופוליסטית ולא רצינית. בריאות תלמידי ישראל זה דבר רציני והגיע הזמן שתבין שהיא כבר לא יו"ר ועדה, אלא שרה בתפקיד ביצועי".

היום הציג משרד החינוך את תכנית העבודה של מערכת החינוך לשנת הלימודים תשפ"ב, שתיפתח בעוד קצת יותר מחודש, בסימן נגיף הקורונה. בהתאם לסיכומים של שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד תא"ל יגאל סלוביק, עם משרד הבריאות, שנת הלימודים תפתח כסדרה מהגן ועד לכיתות יב'.

בפתח הדיון נשא דברים ראש הממשלה נפתלי בנט שאמר: "אנחנו פה בשביל לשמוע את התכניות של משרד החינוך עם משרד הבריאות - איך אנחנו פותחים שנת לימודים כסדרה. המטרה שלנו, כמו שכולם יודעים, היא לא לפגוע בכלכלה, לא לפגוע בחינוך ולא לפגוע בשגרת החיים".