הבוקר (שני) התקיים באולמו של השופט ערפאת טאהא בבית המשפט המחוזי בנצרת הדיון בבקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים, במסגרת המשפט החוזר שנקבע לו. החלטה רשמית תתקבל ב-3 באוגוסט.

‏נציג הפרקליטות בדיון אמר בפתח הדיון כי "אין מקום לחלופת מעצר, הוא צריך להישאר בכלא". בהמשך אמר: "רק בנסיבות יוצאות דופן בית המשפט יורה על שחרורו של אדם שמואשם בעבירת רצח. במקרה הזה האכזריות ברצח מעידה על המסוכנות, הקורבן התמים מעיד על מסוכנות גבוהה וכך גם היעדר מניע". השופט טאהא אמר במהלך הדיון לפרקליטות כי "יש כרסום בראיות, בהתחשב בחלוף הזמן".

התובע, עו"ד ויאאם קבלאוי, התייחס לטביעות הנעל שנמצאו על מכנסיה של ראדה, ואמר שאין מחלוקת כי מדובר בנעליו של זדורוב. "די בעצם קיום טביעות הנעל והכיוון שאליו הן פונות בשביל להוות 'דבר מה נוסף' שמשלים את ההודאה". הוא הוסיף שיש סימנים - נעליו עברו ניקיון יסודי, אי מציאת המכנסיים והידע בשימוש בסכין.

קבלאוי חזר על עיקר הראיות שהובילו להרשעת זדורוב- הודאתו אותנטית וגם השופט דנציגר (שופט המיעוט שחשב שצריך לזכות את זדורוב) ראה בה כבעלת משקל גבוהה. זדורוב חזר על ההודאה בפני החוקרים לפני שידע שהאדם שהיה איתו בתא הוא מדובב.

אשתו, אולגה זדורוב, אמרה כי רומן "מחכה לצדק", ותקפה את הפרקליטות: "ההחלטה לשלוח לחופשי את אולה קרבצ'נקו החשודה ברצח הייתה נוראית". 

כזכור, הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לקיים משפט חוזר לזדורוב, שהורשע בעבר ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל בשנת 2006 בבית ספר בקצרין. אולגה עסוקה בתקופה האחרונה בגיוס כספים כדי לממן את ההגנה המשפטית שלו. 

אתמול היא כתבה בבקשה לגיוס כספים: "זה הדיון הכי חשוב לי אישית, דיון שבו נבקש לשחרר את רומן עד תום ההליכים. החופש שלו. שיחזור הביתה לפני המשפט החוזר. המשפט הקודם והערכאות - הכל בוטל. רומן עכשיו חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו. נתקלתי באנשים שלמרות שהם אומרים שמאמינים בחפות של רומן, הם חושבים לעצמם: אז לא נורא. הוא יושב כבר כמעט 15 שנה, אז שיישב עוד קצת... את כבר התרגלת לחיות לבד. זה לא ככה! אי אפשר להתרגל למצב הזה. כל יום שרומן בכלא זו מלחמת הישרדות יומיומית. גם בשבילו וגם בשבילי".

עוד הוסיפה: "המשפט הזה הוא עבודה, בעיקר לירום הלוי ולצוות שלו, אבל גם בשבילי. חוץ מכסף למומחים, יש לנו הכל. יש לנו את הראיות המזכות, יש לנו את החקירה של מה שצריך. והתמזל מזלנו, יש לי גם את עורך הדין הכי מסור והכי טוב לרומן. אבל אני לא יודעת איך אני אעמוד בזה פיזית ונפשית אם רומן לא ישוחרר".

אולגה זדורוב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
אולגה זדורוב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)


זדורוב אף מתחה ביקורת על הפרקליטות ועל יחסה לאולה קרבצ'נקו, שעו"ד ירום הלוי טוען שהיא הרוצחת האמיתית: "בפרקליטות סגרו תיק מחוסר אשמה ושלחו לחופשי את מי שהייתה שנים חשודה ברצח. זו בעיה בפני עצמה והחלטה נוראית. לא אכנס לזה פה. מה שכן ידוע וברור הוא שיש לה או היו לה דחפים לרצוח, לחתוך אנשים ולהיכנס לתוכם. אז למה היא חופשייה?"


"על רומן אין שום הוכחות שהוא אדם אלים, חוץ ממה שהוא אמר על עצמו כשהוציאו ממנו הודאת שווא. רומן ישב כבר כמעט 15 שנה לשווא, ושופט העליון קבע שיש לנו ראיות שיכולות לשנות הכל לזיכוי. אף אחד לא באמת חושב שהוא מסוכן חוץ משי ניצן וכל המריעים שלו בפרקליטות ובתקשורת", הוסיפה. 

עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ, פרקליטיה של אולה קרבצ'נקו, מסרו בתגובה: "אנו מכבדים את רצונם של בני משפחתו של רומן זדורוב להיאבק למענו. הדבר מובן, אנושי ומעורר הזדהות. אך לא נוכל לקבל הטחת האשמות שווא באולה. התיק נסגר מחוסר אשמה, מפני שאולה אינה קשורה משום בחינה לרצח הנורא של תאיר ראדה ז"ל. צר לנו על הרצון להתמקד שוב ושוב בהפניית אצבע מאשימה לעבר אישה חפה מפשע, במקום להתמקד בסימני השאלה המדעיים שעולים בעניינו של זדורוב, שאותם יש לבחון עד תום".