האסיפה הכללית של להב (לשכת ארגוני העצמאים) אישרה אתמול פה אחד את האפשרות של נשיא הארגון עו"ד רועי כהן להתמודד לקדנציה נוספת לתפקיד. חלק מנציגי סוכני הביטוח, שהביעו את הסתייגותם מההארכה, לא נכחו בדיון.

כהן אמור לסיים את כהונתו באוקטובר, ועל פי תקנות להב הוא אמור היה לשמש בתפקידו שתי קדנציות בלבד. אלא שבזימון לאסיפה הוסבר עד כמה חשוב להאריך את כהונתו: "הודות לפעולתו האינטנסיבית בעת משבר הקורונה - הן בשטח והן מול מקבלי ההחלטות - הצליחה להב להגיע להישגים משמעותיים עבור העצמאים ובעלי העסקים".עוד נאמר כי "בכוונתו של כהן להמשיך בעשייה הנרחבת של להב. כדי שתהליכים בלהב יימשכו כסדרם ורצף העבודה יימשך כסדרו, יש צורך לבצע שינויים בתקנון כך שכהונתו של רועי כהן תימשך".

ארגון להב מאגד במסגרתו יותר מחצי מיליון עצמאים ובעלי עסקים קטנים, המיוצגים על ידי למעלה מ־30 ארגונים. מדובר בין השאר בבעלי מוסכים, בעלי מסעדות, מורי דרך, אומנים, ארגון בעלי המלאכה ועוד. עו"ד כהן משמש בתפקידו כנציגה של לשכת עורכי הדין, שחבריה באסיפה תמכו בו בצורה גורפת. קודם לכן שימש בתפקיד נשיא להב נציג לשכת רואי החשבון, והפעם רואים את עצמם מועמדים לתפקיד נציגי לשכת סוכני הביטוח. 

אריה אברמוביץ (צילום: יחצ)
אריה אברמוביץ (צילום: יחצ)


מי שרואה את עצמו מועמד לתפקיד הוא אריה אברמוביץ, לשעבר נשיא לשכת סוכני הביטוח. "אני ולשכת סוכני הביטוח מתנגדים לשינוי התקנון", אמר אברמוביץ ל"מעריב". "לדעתי גם חלק מרואי החשבון התנגדו. עצם שינוי התקנון הוא בעייתי ולא משנה מי יעמוד בראש להב. לשנות את התקנות בשביל סידור עבודה למישהו ספציפי זה לא בסדר". בתשובה לשאלה אם הוא רואה את עצמו מועמד, הוסיף אברמוביץ: "יהיו בחירות באוקטובר ויחליטו מי מתאים. אם זה יהיה רלוונטי, אציג את מועמדותי ואני מניח שכך יעשו גם אחרים".