כבכל שבוע, מפלגות הכנסת מקיימות היום (שני) את ישיבות הסיעה השבועיות שלהן במשכן הכנסת. גם השבוע, ראשי המפלגות צפויים למסור הצהרות לתקשורת בפתח ישיבות הסיעה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת מרצ: "אנחנו רוצים לקיים שגרת חיים לצד הקורונה, מתוך הבנה שהיא איתנו לאורך זמן ואנחנו צריכים לחיות בזמן הזה, לקיים פעילות במשק, עבודה ולימודים. לא רוצים סגרים, לא לסגור את נתב"ג, העסקים, התרבות והמסעדות, אלא להשאיר הכל פתוח, זו המדיניות שלנו, להשאיר את ישראל פתוחה לצד הקורונה".

הוא הסביר כי הדרך לעשות זאת היא בעזרת הקפדה על ההנחיות: "בעזרת מסכה, הקפדה על בידודים וכללי הכניסה בנתב"ג וכן ההתחסנות. יש עדיין פוטנציאל גדול של אנשים שיכולים להתחסן והאמצעי הכי יעיל להיאבק בקורונה זה העלאת אחוז המתחסנים. החיסונים מחכים על המדף כולם יכולים לקבל אותם ואנחנו מגבירים את המאמץ".

לאחר מכן, השר התייחס לנושא תקציב המדינה ואמר כי "בימים אלו מנהלים דיון על תקציב המדינה, מערכת הבריאות מחוברת לאקמו וצריכה עירוי דחוף, גם בלי קשר לקורונה. היא מתפקדת על מצב חירום ואי אפשר להמשיך ככה. אגף התקציבים מנסה להתעלם מקווי היסוד של הממשלה שקבעו מדדים ברורים להבראת מערכת הבריאות וחיזוקה. ואני רוצה להבהיר - אם לא נגיע לסיכומים עם האוצר על חיזוק המערכת בצורה תשתיתית לשנים קדימה אז יהיה פה משבר גדול מאוד. בלי פתרון למערכת הבריאות לא נוכל להעביר תקציב".

כמו יתר ראשי הסיעות, גם שר המשפטים גדעון סער התייחס למותו של הפרשן רוני דניאל: "בראשית הדברים רוצה להביע צער על פטירתו של רוני דניאל, להביע השתתפות בצער ותנחומינו למשפחה, רוני דניאל היה דגמא לעיתונאי, בקיא, ידען, רציני, ערכי, פטריוטי, שפיו וליבו היו שווים וכלנו הצטערנו לשמוע את הבשורה יהי זכרו ברוך".

לאחר מכן הוא בירך את ח"כ שרן השכל, יו"ר הסיעה, שנבחרה ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת וכמו כן התייחס להצעת החוק, לפיה אדם עם כתב אישום לא יוכל לכהן כראש הממשלה: "אני רוצה להזכיר, גם לאלו שמנסים לשכוח או להשכיח, שבשנת 2008 הצבענו אני, נתניהו ויתר חברי סיעת הליכוד הקטנה שמנתה אז 12 חברים, בעד הדחת רה"מ שהוגש נגדו כתב אישום, אז זה היה בתקופתו של אהוד אולמרט. ראש רשות מקומית שמוגש נגדו כתב אישום מושעה לפי חוק, שאני כשר חוק הובלתי לפני שמונה שנים בתמיכת נתניהו, החוק הזה עבר תוך חודש ימים ושלוש קריאות בבית הזה והתקבל פה אחד". 

סער הוסיף כי הוא "רוצה להזכיר למי שרוצה לשכוח להשכיח או לטשטש - השלטון הקודם לא הוחלף בגלל הליך משפטי, אלא בגלל רוב בכנסת הזאת שרצה להחליף את השלטון ועליו נשענת הממשלה הנוכחית.אין שום מניעה שהכנסת תעשה את הדבר הנכון הדבר שהרוב הגדול של אזרחי ישראל מצפים לו. ההתנגדות לחוק היא פרסונלית, איך היא אינה יכולה לכפות נורמה שגויה על מדינה שלמה".

"ואם היה לנו ספק והיו לנו כל מיני תאוריות מתחום מדע המדינה, חווינו מה זה לחיות במשך שנה, תחת רה"מ שמתנהל נגדו משפט שלילי, מהן המשמעויות של המדינה משועבדת לאינטרס אישי. איך גורמי מערכת אכיפת החוק נמצאים תחת מתקפה אישית בלתי פוסקת ועתירת כזבים - אסור שישראל תהיה פעם נוספת בעתיד במצב דומה. ההתקפות של הליכוד לא ירפו את ידיי אלא להפך, אביא את החוק במושב החורף ואני מקווה שיהיה רוב ויודע שיהיה".

שרת התחבורה מרב מיכאלי פתחה את דבריה בהספד לעיתונאי רוני דניאל שהלך לעולמו: "עיתונאי פרשן לוחם שעורר בכולנו רגשות עזים ומשאיר חלל גדול בציבוריות ובתקשורת שלנו, מוות פתאומי וקשה ביותר. וגם, לזכרו של עמרי ניצן מגדולי הבימאים של ישראל איש שעיצב חלקים משמעותיים בתרבות שלנו, יהי זכרם ברוך".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו פתח את ישיבת סיעת הליכוד בהצהרה לתקשורת ואמר: "בספר היחיד שצריך לכתוב על איך לנצח את הקורונה צריך להיות עמוד אחד, אנחנו כבר ניצחנו את הקורונה פעם אחת הבאנו מיליון חיסונים לפני כל מדינה אחרת ויצאנו ראשונים בעולם, וכדי שישראל תמשיך לנצח את הקורונה יש להביא מיד עוד 2 מיליון חיסונים ולאפשר לבני 50 ומעלה לקבל חיסון שלישי".

עוד הוא הוסיף: "שילמנו כבר עבור החיסונים, קנינו מיליוני חיסונים בממשלה שלנו כבר קודם. שילמנו מיליונים לפייזר על מיליוני חיסונים ועל אופציות לעוד מיליונים, יש מיליוני חיסונים שהממשלה לא מביאה לישראל וזה מחדל לא יאומן. יהיה פה אובדן חיים מיותר. צריך להביא אותם עכשיו ולתת לקבוצות הסיכון. זה מה שאני הייתי עושה ואני יודע שיש עוד מדינות שהולכות לעשות זאת בימים הקרובים".

לסיום אמר נתניהו כי "מהשיחות שלי עם ראשי פייזר ומודרנה התברר לי שהתוצאות שלהם טובות למדי ואין סיבה לחכות. אבל אם הממשלה רוצה לחכות לאישור של הFDA ואין סיבה לחכות גם אז הם צריכים להביא עוד מיליונים כדי שלא נבזבז זמן מרגע שיהיה אישור הFDA. אני יודע שקשה לממשלה הזו לעשות את הדבר הנכון במיוחד אם זה בא ממני, אבל מה שהם עושים במקום זה לתת ג'ובים. זו קריאה שאני נותן למעלה מחודש והם עדיין לא נענו. למה הם מחכים למען השם?".

שר החוץ יאיר לפיד ספד לרוני דניאל בפתח דבריו: "אהבתי אותו מאוד היה זן נעלם של עיתונאים, לוחם וקצין ואח ועצוב לי היום בגללו שולח מפה תנחומים, יודע שהוא מת לבד אבל הוא לא באמת היה לבד, ליבנו אותו". לאחר מכן פנה לפיד להתייחס לעניינים הפוליטיים שעל סדר היום ומסר: "השבוע הקואליציה תתמוך בחוק של האופוזיציה, כחלק מהמאבק נגד נשים. מדובר בחוק מצוין של חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד שיתן עוד כלי במאבק. המטרה שלנו היא לא לריב עם האופוזיציה אלא לעשות דברים טובים למדינת ישראל".

"יש פה ניסיון לגרום לאזרחי המדינה לשנוא האחד את השני, אנחנו נדאג שהניסיון לא יצליח. נוריד את מפלס השנאה ונדאג שגם הצד השני יעשה שינוי", הוסיף לפיד, שלאחר מכן נשאל על גודל הממשלה והשיב כי "הגודל רע מאוד. אני לא מעמיד פנים שמדובר במשהו טוב, זה לא מה שרצינו ונלחמנו בשבילו, זה רק בשביל שתהיה ממשלה שתתפקד ותעביר תקציב. זה צורך פוליטי גרוע וככל שנצליח יותר בבחירות ויהיו לנו יותר מנדטים, נוכל למנוע את זה, אבל אני לא מתכוון להגן על זה".

שר הביטחון בני גנץ התייחס בפתח ישיבת סיעת כחול לבן לתקציב הביטחון כחלק מאישור תקציב המדינה: "שלוש שנים שתקציב הביטחון נשחק בגלל ששיקולים בלתי עניינים מנעו משאבים לאתגר החשוב הזה. כעת יש לנו הכוח לממש את התרש שאנחנו כל כך עמלים עליה".

הוא ביקר את הרפורמה בענף החקלאות שעליה עומלים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר: "בין אם כחול לבן מחזיקה בתיק החקלאות או לא - אנחנו מחויבים לחקלאים ולהבטחת הביטחון התזונתי של המדינה. נאמר ביושר, החקלאים הוזחנו במשך שנים ע"י המדינה ולכן רפורמה בחקלאות היא דבר הכרחי ונכון והגיעה השעה המבורכת בה הממשלה מבקשת לקחת אחריות על העניין".

אחת ולתמיד המדינה צריכה להכנס ולגבש מתווה שיטיב עם הצרכנים אך שלא יפגע בחקלאים וביכולתה של ישראל לחהישאר עצמאית ובלתי תלויה באספקת החקלאים. הרפורמה לא מתסכמת במתן תקציבים, עלינו לוודא שבצעד הורדת יוקר המחיה ההתחשבות בצרכנים ובפרט בשכבות החלשות מתאים לצרכים של הענף צריך ונכון לחשוף את המשק הישראלי לייבוא אבל בה במידה יש לדאוג לחקלאים" אמר.

"לא נאפשר כל פגיעה במשקיהם ופרנסתם, חקלאות היא ציונות. לא נאפשר למקצוע להיעלם או לדור החקלאים הנוכחי להיות דור החקלאים האחרון", אמר בסוף דבריו..

קודם לכן, התכנסה סיעת ישראל ביתנו, בראשות שר האוצר אביגדור ליברמן. בפתח הישיבה הוא אמר כי ברצונו "לברך את שר החקלאות על ההחלטה האמיצה להוביל רפורמה שקודם כל תחזק את חקלאי ישראל ותהיה כלי חשוב במאבק ביוקר המחיה".

הוא שלח "חיזוק לכל החקלאים במדינה שעוברים תקופה לא פשוטה. כמו כל רפורמה או שינוי, זה לא תמיד עובר בצורה חלקה ופשוטה", אך הוסיף כי "הנושא לדעתי קריטי לכולנו".

בהתייחסו לסאגת אלי אבידר, אמר ליברמן כי "לא היה שום דיל, מכבדים את רצונם של אנשים. ההסתכלות שלנו אינה צרה מפלגתית אלא קואליציונית. מה שחשוב זה שהוא חבר בקואליציה וכל השאר זה פרטים שממש לא מעניינים".

בנוסף, הודה "לכל השותפים בקואליציה ההחלטה להכניס כבר בתקציב הקרוב את הנושא של 70% הכנסת מינימום לכל הגמלאים שחיים על הבטחת הכנסה. זהו שינוי דרמטי שיוציא את רובם מקו העוני ומעביר אותם מעליו, החלטה לא פשוטה".

המפלגה הבאה שעתידה להתכנס היא כחול לבן בראשות שר הביטחון בני גנץ בשעה 14:15. מיד אחריה, בשעה 14:30, סיעת יש עתיד בראשות שר החוץ יאיר לפיד וכרבע שעה לאחר מכן, ב14:45, סיעת העבודה בראשות שרת התחבורה מרב מיכאלי. במקביל לישיבת יש עתיד, גם ישיבת סיעת הליכוד, בראשות יו"ר הקואליציה בנימין נתניהו, תחל בשעה 14:30.

אחרונות להתכנס יהיו סיעת מרצ בראשות שר הבריאות ניצן הורוביץ שתחל את פגישתה בשעת 15:00 וסיעת תקווה חדשה בראשות שר המשפטים גדעון סער, שתיפגש בשעה 15:15. כמו כן, סיעות ימינה, רע"מ, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית והרשימה המשותפת צפויות להתכנס היום, גם הן.