העיתונאי והפרשן המשפטי גיא פלג שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר בתכניתם ב-103FM לקראת פתיחת דיוני המשפט החוזר של רומן זדורוב, כאשר ההגנה דורשת לשחרר באופן מיידי את הנאשם: "זו לא בקשה פשוטה, להערכתי, בית המשפט ישלח אותו לתסקיר של שירות המבחן שיקבע האם חלופת המעצר תוכל להבטיח את שלום הציבור".

"קשה לי להאמין, ואפילו זה בלתי סביר, שההחלטה תתקבל בימים הקרובים", אמר פלג שהוסיף כי הפרקליטות צפויה להתנגד לבקשה לחלופת מעצר. לדבריו, הבקשה לחלופת מעצר היא "איננה פשוטה" מכיוון שזדורוב הורשע בעבירת רצח, אך היו לכך תקדימים בעבר.

העיתונאי הסביר כי קיים קושי רב בלתווך לציבור הכללי את הפרשה, מכיוון שיש קונפליקט בין "האינטרס הציבורי, לא לגרום עוול לאדם חף מפשע עד שתוכח אשמתו, לבין להבטיח את שלום הציבור. בשביל כך, לא הרכב השופטים שיישב במשפט עצמו, יקבע האם זדורוב ישוחרר לחלופת מעצר, אלא שופט יחיד שיקבל את תמצית הראיות".

פלג טען כי בדרך כלל, מואשמים ברצח שוחררו בתנאים מגבילים, אם בכלל, אך המקרה של זדורוב הוא מקרה שונה: "הוא יושב כבר 15 שנה ולכן יש אינדיקציה משירות בתי הסוהר וגורמים טיפוליים, שיכולים לעזור לבית המשפט להכריע".

"לעומת זאת, הפרקליטות תתנגד ותגיד שיש כאן אדם שנאשם ברצח ילדה בתא שירותים. להערכתם יש סיכוי סביר להרשעה ולכן הם חושבים שהוא צריך להישאר במאסר", סיכם העיתונאי.