אבל בעולם התקשורת: הפרשן הצבאי רוני דניאל הלך הבוקר (שני) לעולמו בגיל 73. לאחר מותו, אנשים רבים וביניהם אנשי תקשורת ופוליטיקאים פנו לרשתות החברתיות על מנת לספוד לו.

ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם: "רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו. רוני לא היה רק פרשן צבאי. הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע. הוא יחסר לכולנו על המרקע, ובלבבות. תנחומיי למשפחה וחיבוק גדול. יהי זכרו ברוך". שר החוץ יאיר לפיד הוסיף לדבריו של בנט ורשם: "רוני, חבר שלי. הרבה שנים עבדנו יחד. תמיד היית הכי מקצועי, הכי חרוץ והכי חשוב, חבר ובן אדם. האיש שהיה כולו לב. ליבו נדם. כבר מתגעגע".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: "להיות ישר והגון זו לא הבלחה של רגע זו דרך חיים״. כך תיאר בפניי רוני דניאל את תפיסת עולמו בהודעת הוואצאפ האחרונה שכתב לי לפני מספר שבועות. איבדנו את פס הקול הייחודי, הישר והבוטח, ההגון והמקצועי של עיתונאי אוהב אדם, אוהב המדינה ואוהב העם. רוני דאג במשך שנים, מדי יום ביומו לכל חייל וחיילת ולביטחונה של מדינת ישראל מאז היה לוחם ומפקד במלחמת ששת הימים ועד יומו האחרון. תנחומיי הכנים והדואבים למשפחתו של רוני ולכל אוהביו הרבים. יהי זכרו ברוך!".
 

חבריו לערוץ 12 ספדו אף הם, כאשר קרן מרציאנו רשמה: "המילים נגמרות והדמעות לא מפסיקות" ועופר חדד כתב: "מתחת לשכפ"צ והאריזה הביטחונית הקשוחה פעם עד הרגע האחרון לב רך וענק של אדם נדיר וחם שהיה אבא ומורה וחבר לכל כך הרבה אנשים. תחסר לנו רוני אהוב".

עמית סגל, גם הוא מערוץ 12 כתב: "אם אני צריך לסכם את רוני דניאל, זה הסיכום: הוא האיש שרצה לא להתקלקל. היה לו חוש צדק והייתה לו ציונות בריאה, והוא היה הפרשן היחיד שהכרתי שגם חרש שדות וגם הוביל חיילים לקרב וגם שידר משחקי כדורסל. אני כבר מתגעגע. לא אשכח אותך רוני".

יאיר שרקי: "כולם יכתבו על רוני דניאל העיתונאי והפרשן הבכיר, אבל בשבילי הוא כמו דוֹד שנהג בי מהרגע הראשון בפרגון ובחברות שהתפתחה לשיחות טלפון ארוכות על צבא ויהדות ועל שכול, הקנטות (ועצות) על זוגיות, מתכונים (כן כן) רכילות ברנז׳אית וגם בדיחות קבועות. כמעט תמיד על סיגריה מגולגלת כבר מתגעגע".

 

ליה ספילקין: "באחת הפעמים שדיברתי עם רוני דניאל, התכוננתי לשידור והייתי לחוצה נורא. ניסיתי כמובן לשחק אותה קולית, אבל בשלב מסוים הוא הסתכל עליי ואמר: "ראיתי אותך כבר משדרת. את הולכת להיות בסדר גמור, פשוט תהיי את". מאז חשבתי על התורה הזו, פשוט להיות אתה, כמעט לפני כל שידור. תחסר לנו מאוד".



בחברת חדשות 13 ספדו: "רוני דניאל היה מטובי ווותיקי הפרשנים הצבאיים בישראל, פטריוט ישראלי ואוהב העם והארץ,  שבמשך עשרות שנים היה קול בולט בסיקור הצבאי במדינת ישראל במלחמות, במבצעים, ובארועים הביטחוניים. רוני דניאל היה עיתונאי מצויין הגון וידען, חרוץ מאין כמוהו, שלא היסס לסכן את חייו בסיקור כל ארוע ביטחוני בישראל ומחוצה לה, מדרום ומצפון.  לפני היותו עיתונאי, רוני היה אדם - אכפתי, אוהב ורגיש למשפחתו, לחבריו ולכל מי שהכיר אותו. אנו משתתפים בצערה של המשפחה האבלה ובצערם של חברינו בחדשות 12".

השר לשעבר, חבר הכנסת יובל שטייניץ צייץ: "המום מלכתו בטרם עת של הפרשן הצבאי הותיק והמוערך רוני דניאל, ומשתתף באבלם הכבד של בני המשפחה ושל הידידים". העיתונאי ניר דבורי צייץ: "אבד לי חבר".

איש התקשורת גיא פינס נפרד מדניאל בעמוד הפייסבוק שלו ורשם: "בצער רב אנחנו נפרדים היום מהעיתונאי רוני דניאל, הפרשן לענייני צבא וביטחון של חדשות 12, שהלך הבוקר לעולמו בגיל 73. יהיה זכרו ברוך". העיתונאית תמר אלמוג כתבה: "אלו חדשות עצובות. רוני דניאל, איש מוכשר, ערכי ומיוחד, נפטר. חבל על דאבדין".

העיתונאי יעקב אילון צייץ: "רוני, חולק לך כבוד מרחוק. לצערי לא נמצא בארץ, על כל השידורים מהמלחמות, אלה שבהן הייתי לידך ואלה שלפני, היה לי כבוד גדול".  חברת הכנסת מרב בן ארי רשמה: "עצוב. תנחומיי למשפחה ולחברים. יהי זכרו ברוך". העיתונאי ינון מגל: "אהבתי את רוני דניאל, ציוני, חבר, גבר. ברוך דיין האמת".

חברי הכנסת מטעם הציונות הדתית פרסמו אף הם דברי פרידה מדניאל. "בד"ה, פטריוט ציני, עצוב מאוד. תנחומים למשפחתו, צייץ בצלאל סמוטריץ', יו"ר המפלגה. איתמר בן גביר כתב: "ברוך דיין האמת. איש עקרונות, ציוני.אוהב המדינה אשר אמר תמיד את אשר על ליבו. גם כשחלקתי עליו תמיד ידעתי שהוא אומר את הדברים מתוך אמונה ושכנוע פנימי. יהי זכרו ברוך".



אבי בניהו פרסם גם הוא דברי הספד ורשם: "רוני דניאל חברי היקר והאהוב, אני מפורק והמום.. אני בוכה עלייך. היית עבורי מופת ומודל, עולה מעירק, עובדבמדגה במשק הספר מעוז חיים, סמח״ט ומפקד נערץ, חבר נאמן וכתב צבאי מעולה. כן, אהבת את צה״ל וזה כבוד. והייתי לי אישית ולמשפחתי משענת חמה ואוהבת ברגעים קשים שעברנו. תודה רוני".

שרת הפנים איילת שקד: "רוני דניאל, מאבני הדרך של התקשורת הישראלית, איש ארץ ישראל, פטריוט אמיתי, איש שפיו וליבו שווים, הלך לעולמו. רוני תמיד דיבר על צה״ל עם ניצוץ בעיניים, זה כנראה מה שהשאיר אותו צעיר לנצח. יהי זכרו ברוך".

שר התקשורת יועז הנדל: "הצטערתי מאד על לכתו בטרם עת של רוני דניאל. מאז ימיו כלוחם ומפקד במלחמות ישראל ומג״ד בחטיבת הנגב, רוני תמיד היה בראש ובראשונה פטריוט ישראלי, אוהב עמו ומולדתו. עולם התקשורת איבד פרשן ועיתונאי דעתן ומוביל. יהי זכרו ברוך".

חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס: "קוראת בעצב גדול את הידיעה על מותו הפתאומי ושל העיתונאי והפרשן רוני דניאל. מאחרוני ענקי התקשורת האמיתיים. איש אשר לא חת מלדווח גם את הנעים וגם את הבלתי נעים, שמר על עקרונות המקצוע ברוח פטריוטית וציונית. משתתפת בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך".


שלי יחימוביץ: "רוני דניאל קלט אותי (יחד עם רזי ברקאי), באבירות ובנדיבות, ככתבת טריה שהגיעה מבאר שבע לתל אביב, ומאז היה חבר. החספוס לא מנע ממנו להיות טוב לב. איש מצחיק ביותר, עיתונאי שלא התבייש להיות פטריוט גם כשזה לא היה באופנה, שהפך לדמות אהובה על הכל. עצוב מאוד. הדמעות חונקות את הגרון".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "כאב גדול עם משמע הבשורה על לכתו בטרם עת של רוני דניאל. רוני היה מלח הארץ, איש שפיו וליבו שווים, ומהיכרותי הקרובה עמו כל שעשה היה מאהבה כנה למולדת. אני מחזק את בני משפחתו ושולח את תנחומיי הכנים. יהי זכרו ברוך".

בן כספית: "האיש שכולו לב הלך מאיתנו, ונשבר, נשבר הלב. נוח בשלום, רוני".

ארגון העיתונאים פרסם: "ארגון העיתונאים מרכין ראש ומשתתף באבלם הכבד של משפחת דניאל ומערכת @N12News
 על פטירתו הפתאומית של העיתונאי והפרשן הוותיק רוני דניאל. הקריירה העיתונאית של דניאל נמשכה כ-50 שנה, במהלך 28 השנים האחרונות כיהן בפרשן הצבאי של חדשות 12. יהי זכרו ברוך".

בועז ביסמוט: "באהבת הארץ ואהבת המקצוע רוני היה ללא מתחרים. זכיתי לשבת לצידו באולפן שישי ולחוש בכך. מצדיע לך רוני. תחסר לכולנו". 

יגאל מוסקו: "המאצ'ו האהוב שלנו. רתחן בלתי נלאה על עוולות ועל העוקם שהמדינה מתנהלת. המחוספס עם הלב הענק. צ'או רוני".

יואב גלנט: "הלך לעולמו רוני דניאל - פרשן וכתב אך לא פחות מכך לוחם ומפקד. רוני היה אוהב מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל, מן המגינים האפקטיביים ביותר להם זכו לוחמי צה״ל. שולח תנחומים לבני המשפחה. יהי זכרו ברוך".

מועדון הכדורגל הפועל תל אביב: "מועדון הכדורגל הפועל הכשרה תל אביב מרכין ראש וכואב את לכתו בטרם עת של אוהד הקבוצה, רוני דניאל זכרו לברכה, שהלך לעולמו בגיל 73. רוני דניאל היה אוהד מסור, שאהב להגיע למגרשים ולתמוך בקבוצה. בעבר הצהיר באחת מתכניות הרדיו שהנחה כי ״תמיד כיף לי לדבר על הפועל תל אביב״. רוני היה עיתונאי מוכשר ומוערך, צנוע ונעים הליכות.  יהי זכרו ברוך".