שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הגיבה היום (שני) לסערה סביבה, שעיקרה דיווחים על חילוקי דעות בממשלה סביב מתווה פתיחת שנת הלימודים שהציגה אתמול. 

"בואו נעשה סדר", כתבה שאשא ביטון, "ביממה האחרונה מופצות ידיעות כזב ודיסאינפורמציה. האמת היא אחת: אתמול הוצג מתווה לפתיחת שנת הלימודים שגובש בעבודה אינטנסיבית של למעלה משבועיים ביחד עם משרד הבריאות. ראש הממשלה, שר הבריאות וצוות המומחים תומכים בכל עקרונות המתווה למעט סוגיה אחת שבמחלוקת עם משרד הבריאות והיא משך הבידוד". 

"משרד החינוך והמומחים שהשתתפו בדיון תמכו בבידוד של עד 48 שעות לכל היותר בכפוף לבדיקות ואילו במשרד הבריאות ביקשו בידוד מלא של 7 ימים. בסופו של דיון ובהסכמת כל הגורמים הוחלט על פיילוט, בבתי הספר החרדים שמתחילים ללמוד בא' אלול, ב-9 באוגוסט, לפי מתווה הבידוד של משרד החינוך", הבהירה שרת החינוך. 

"לא להפעיל עוד לחצים על תלמידים"

"לגבי החיסונים בתוך בתי הספר: תפקיד משרד החינוך לחנך ולתת לילדים סביבה חינוכית מיטבית. ילדים מתמודדים עם מצוקות רגשיות מהשנה האחרונה ואסור לנו להפעיל עליהם לחצים חברתיים נוספים במסגרות החינוכיות. שר הבריאות ואני משתפים פעולה, מקיימים דיונים פוריים, מגיעים להסכמות ועומדים ביחד מאחורי תכנית אחת משותפת והנכונה ביותר לצוותי ההוראה, לתלמידים ולהוריהם", סיכמה שאשא ביטון. 

גורמים שהשתתפו בדיון המיוחד שקיים אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט, בנושא מתווה פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך, אמרו הבוקר כי בנט תומך ברעיון שיעודד ויאפשר מתן חיסונים במוסדות החינוך. על פי אותם הגורמים, מי שמתנגדת למהלך היא שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון.

זו אינה המחלוקת הראשונה עם שאשא-ביטון, כאשר אתמול פורסם בחדשות 12 כי שרים בקבינט הקורונה מאשימים את שרת החינוך בהתנהלות פופוליסטית ולא אחראית. על פי הדיווח, השרים טענו בישיבת הקבינט כי היא "עסוקה בעיקר בעצמה ובכותרות לתקשורת, היא התאהבה בפוזיציה ומתעלמת מהמלצות גורמי המקצוע".