ניסיון נוסף להציל את לבנון: הנשיא מישל עאון הטיל על ראש הממשלה לשעבר, נג'יב מיקאתי, את המנדט להקים ממשלה חדשה אחרי שסעד חרירי ויתר על המנדט מוקדם יותר החודש.

עאון קיים היום התייעצויות עם סיעות הפרלמנט ובסופן קיבל מיקאתי 72 קולות, לעומת קול אחד בלבד לשגריר נוואף סלאם ועוד 42 חברי פרלמנט שנמנעו מלהכריז על מועמד כלשהו. מיקאתי גם זכה לתמיכתם של ראשי הממשלה הקודמים כמועמד המועדף.

בעקבות זאת, זימן עאון את מיקאתי כדי להעניק לו את המנדט באופן רשמי להקמתה של "ממשלת הצלה". הנשיא הלבנוני הביע תקווה כי "הממשלה החדשה תוקם מוקדם ככל האפשר כדי להתקדם עם הרפורמות הנדרשות על מנת להציל את המצב החברתי במדינה".

"אני רוצה את האמון של כל העם הלבנוני, לא רק של חברי הפרלמנט", אמר מיקאתי, מיליארדר שכיהן פעמיים בראשות הממשלה - בין אפריל ליולי 2005 ובין יוני 2011 לפברואר 2014. "שיתוף הפעולה של כל הלבנונים נדרש כדי לעצור את הבעירה".

מיקאתי חשף כי הוא זכה לערבויות בינלאומיות ועל כן הוא הסכים לקחת על עצמו את התפקיד. לדבריו, הממשלה החדשה תוקם על בסיס היוזמה הצרפתית, שהוצגה על ידי הנשיא עמנואל מקרון בעקבות אסון הפיצוץ בנמל בקיץ שעבר, ולפיה הממשלה תפעל נגד השחיתות ותיישם רפורמות שיאפשרו העברת סיוע בינלאומי שיאפשר להתמודד עם הכלכלה הקורסת.

מדובר במועמד השלישי להקמת ממשלה בשנה האחרונה לאחר שראש הממשלה, חסן דיאב, התפטר על רקע הפיצוץ בנמל ב-4 באוגוסט. השגריר לשעבר, מוסטפה אדיב, ויתר על המנדט אחרי חודש, ולאחר מכן ניסה ראש הממשלה לשעבר, סעד חרירי, אולם בתחילת החודש הוא הרים ידיים והכריז "שהאל יעזור ללבנון".