ב"חדשות 12" דווח הערב (שני) כי גורם בכיר בממשלה שהשתתף בדיוני הקבינט אמר שהדרישות של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בנושא קיצור תקופת הבידוד הנן "מגוחכות", ואיים כי ישנה היתכנות לכך שההחלטות יתקבלו בלעדיה.

לדברי הגורם, "שאשא ביטון יכולה להמשיך לעשות רעש וצלצולים. ההחלטות יכולות לעבור בקבינט גם בלעדיה. עמדת משרד הבריאות נכונה ומאוזנת. בשונה ממנה, השר הורוביץ קשוב ופתוח לשמוע. אין שום תוקף אפידמיולוגי לבידוד של 48 שעות. זה מגוחך".

המחלוקת העיקרית סובבת בין דרישת השרה לקיצור הבידוד ליומיים. השרה התייחסה לדברים בחדשות 12: "אני תוהה אם היינו באותו דיון, זה מרגיש כאילו מדובר בשני יקומים מקבילים. כל הדברים שפורסמו ביממה האחרונה - אין להם קשר למה שהיה בדיון. היה דיון פורה, ענייני, המתווה שהוצג אתמול לרה"מ גובש ע"י משרד הבריאות והחינוך במשך שבועיים".

עוד אמרה, כי "נושא הבידודים שנוי במחלוקת. משרד הבריאות רוצה בידוד מלא ואנחנו רוצים לצמצם. הנתונים והמספרים עלו מתוך דיונים אינטנסיביים. זיהינו שיש מדינות שמבודדות את המאומת ומי שבא עמו במגע יכול להיבדק ואם הוא שלילי הוא חוזר לספסל הלימודים וממשיך להיות מנוטר".

לדבריה, "ישבו שם מומחים כמו פרופ' סגל ופרופ' בליצר שטענו כי ב-48 שעות ובדיקה שלילית ואחר כך לדגום כל פעם אפשר להקטין את הסיכון. הם אפילו הציעו למשרד הבריאות להציג שתי מצגות שיציגו מה קורה בבידוד כמו שהם רוצים אל מול בידוד של 48 שעות וטענו שהמצגות יצאו אפקטיביות. הם מצאו מודלים אפקטיביים"

היא הוסיפה כי "הפרופוסורים שהיו שם טענו שעם בדיקה שלילית וניטור אפשר לדגום כל פער. בפיילוט שהציעו אנחנו יודעים שבמגזר החרדי חוזר ללמוד באוגוסט,  הציעו לא לבודד. הרעיון הוא לראות איך מונעים את הפגיעה בתלמידים שנפגעו בשנה וחצי האחרונות. כשרת החינוך אני מחויבת לבריאות התלמידים, גם הפיזית וגם הנפשית. הילדים עברו שנה רגשית קשה".

במענה לשאלה האם שנת הלימודים תיפתח כסדרה ענתה השרה בחיוב, והוסיפה: "לא יהיו קפסולות וזה לא אפקטיבי. בסוף צריך שהדברים יהיו הגיוניים ושהציבור ישתף פעולה. ניתן כלים".

לסיום הדגישה: "אני אומרת ואמרתי לאורך כל הדרך - החיסון היא כלי יעיל ואפקטיבי להתמודדות עם הקורונה. יש אנשים שחוששים להתחסן, אני לא אמרתי שהחיסונים שנויים במחלוקת".