התיקון לחוק יסוד: הממשלה אושר הערב (שלישי) בקריאה שלישית, ברוב של 61 בעד ושני מתנגדים, ללא נמנעים. זאת, תוך שחברי האופוזיציה הודיעו על החרמת המשך ההצבעות במליאה, במחאה על כך שלטענתם הקואליציה חרגה ממכסת ההצבעות השמיות כפי שסוכם בוועדת הכנסת. 
כזכור, לאחר לילה לבן, הדיון בישיבת מליאת הכנסת חודש, לאחר שהדיון התקיים ברציפות החל מאתמול בשעה 01:30 בלילה, לאחר אישור חוק הדיינים בקריאה ראשונה, עד לשעות אחר הצהריים.

בתוך כך, בשל ביקורת רבה הקואליציה לא הכניסה להצעת החוק את אחד הסעיפים המרכזיים שהתכוונה להוסיף להצעת החוק. מדובר בסעיף שהופיע בהסכמים הקואליציוניים לפיו ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לא יוכלו להיות חלק בשום ממשלה אחרת שתקום במהלך הכנסת הנוכחית ולהתמנות לשרים בה. לצד זאת, מדובר ב-152 הסתייגויות. בשתי ההצבעות האחרונות בקריאות שנייה ושלישית, הקואליציה צריכה 61 חברי כנסת. 

לפי ההצעת חוק יסוד: הממשלה חול מנגנון הצבעה פריטטי גם בוועדות השרים השונות ויהיה ניתן למנות שני סגני שרים במשרד ראש הממשלה בעת כינון הממשלה.

כמו כן, חילופים בין ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי ייערכו גם אם הוחלט על התפזרות הכנסת לפני גמר כהונתה ואם שני חברי כנסת מהסיעות ששריהן מזוהים כבעלי זיקה לראש הממשלה במועד השבעת ממשלת החילופים יצביעו בעד חוק ההתפזרות, או במידה ולא התקבל חוק תציב עד תום התקופה המיועדת לכך.

ח"כ גלעד קריב, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, הציג את עיקרי הצעת החוק והסביר כי "התיקונים המוצעים משקפים הפקת לקחים עם הניסיון שנצבר במהלך השנה החולפת והם נועדו לאפשר יישום טוב יותר של ההסדר המשטרי החדש".

"אני סבור שראוי לערוך בעתיד בחינה רחבה יותר של מודל ממשלת החילופין על מרכיביו השונים, אולם מכיוון שזה ההסדר הקיים ועל בסיסו הוקמה הממשלה הנוכחית, מן הראוי לחזק אותו ולשפר אותו, לשם יישומו המיטבי", הוסיף.

ח"כ משה גפני, יו"ר יהדות התורה אמר במהלך המליאה כי "ראש הממשלה לא מאמין לראש הממשלה החלופי והפוך ולכן מביאים כאן הסדר שיוודא שהם לא יגנבו אחד את השני כמו שהם גנבו את המצביעים".

"אני זוכר את ההתקפה של אלה שמכהנים היום כראש ממשלה ושרים כנגד ממשלת החילופים שהייתה כאן קודם והיום הם עומדים ומסבירים כאן לכנסת את הממשלה הזו במילים כמו 'יסוד המשטר שלנו', במקום פשוט להגיד - כולם שקרנים ולכן צריך חוק יסוד שיבטיח שהחילופים אכן יתקיימו", ציין.

ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) הסביר כי "החוק הזה זה חוק של נוכלים. אף אחד לא מאמין לשני. אז מה עושים? משנים חוק יסוד. למה? הנוכל הראשון לא מאמין לנוכל המשני והפוך".