לוחם אומנות לחימה ברזילאי שבר בתחילת השבוע שיא עולם חדש במספר תרגילי הסמוך-קום (Burpee) הגבוה ביותר שאדם עשה אי פעם בשעה אחת - כאשר הצליח לבצע 951 חזרות ללא הפסקה. קאסיאנו רודריגס לוריאנו, המתגורר כיום בסינגפור, קבע את השיא החדש בדיוק ביום הולדתו ה-35, ובכך הצליח לעקוף את השיא הקודם שכלל 879 חזרות סמוך-קום בשעה אחת, שבוצע על ידי הספורטאי ניק אנפולסקי בחודש מרץ האחרון.

שבר שיא גינס כדי לגייס כספים למען אחייניתו החולה (צילום: רויטרס)

מטרת העל של לוריאנו, מלבד הזכייה בתואר המכובד, היא חלק ממאמץ לגיוס כספים שנועד לטיפול באחייניתו רבקה, שנולדה בשנה שעברה עם מחלת לב קשה. "אני לא יודע מתי אראה אותם, אז הדבר היחיד שאני יכול לעשות כדי לעזור להם זה להשתמש באתלטיות שלי", אמר לוריאנו על משפחתו, שלא פגש בשנתיים האחרונות. למרות השיא המרגש, אמר לוריאנו כי תכנן לבצע במקור אלף חזרות סמוך-קום, אולם פציעה ברגלו שאירעה יומיים לפני הניסיון מנעה ממנו לעמוד ביעד האישי שאליו התאמן במשך תשעה חודשים.

לא נשבר (צילום: רויטרס)
לא נשבר (צילום: רויטרס)

לאחר שצלח את האתגר והגיע להשיג המרשים, לוראינו מקווה להוות דוגמא לכל מי שבורך להיוולד עם לב שלם, שלא כמו אחייניתו. לדבריו, הוא מעוניין לעודד אנשים לנהל אורח חיים בריא יותר ולגייס את המשמעת הדרושה כדי להשיג את יעדיהם. "זה אחד התרגילים הקשים ביותר שאפשר לבצע והניצחון לא היה מתוק אם זה היה קל. בחרתי במשהו מאתגר כדי להפוך לטוב יותר", סיכם הלוחם.