רה"מ נפתלי בנט אמר היום (שלישי) כי "אנחנו על זה כבר חודש", בהתייחסו לחיסון השלישי נגד מגיפת הקורונה. "יש דברים שצריך לתת להם להבשיל, אנחנו קרובים מאוד, כמה שפחות נדבר, כך הסיכוי שיקרה הוא גבוהה יותר, זה עליי".

את הדברים אמר במסגרת ביקור שערך בדיור ציבורי בירושלים יחד עם שר הרווחה מאיר כהן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, בו קיבלו סקירה לגבי תכנית "מגן אבות", והוסיף כי "המאומתים הם לא חזות הכל" במאבק מול נגיף הקורונה".

"אנחנו שמנו לעצמנו יעד לשמור על הכלכלה ועל החברה פתוחות ככל האפשר", הוסיף בנט. "כמה שניתן להימנע מסגרים ומ׳אקורדיונים׳ של סגירה-פתיחה שמקשים על אזרחי ישראל. אני פונה מכאן לצעירים והצעירות בישראל: כשאתם מתחסנים - אתם מגנים על כל עם ישראל. יש לנו קהל גדול של אנשים שהם לא אנטי, אלא פשוט לא הגיעו לזה", המשיך לדחוק באנשים להתחסן.

מוקדם יותר, מרכז המידע והידע של אמ"ן התריע כי "ללא פעולות נוספות והתחסנות נרחבת של הציבור התחלואה והתחלואה הקשה צפויות להמשיך ולהאמיר באופן שעלול להוביל בתוך שבועות לעומסים בקהילה ובבתי החולים".

נפתלי בנט, מאיר כהן, מירב כהן בביקור בדיור מוגן בירושלים (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נפתלי בנט, מאיר כהן, מירב כהן בביקור בדיור מוגן בירושלים (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

כמו כן, שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אנחנו בקשר עם גורמי המחקר והרפואה המתקדמים ביותר בעולם, ועם כל הרשויות הרגולטוריות הרלוונטיות ביחס לאפשרות של מתן 'בוסטר'".

"נעשה את זה רק בהתאם לקריטריונים הרפואיים האמינים ביותר. אם וכאשר נחליט על חיסון שלישי, ישראל תהיה ערוכה ומוכנה עם מלאי חיסונים לכולם", אמר, והוסיף כי "ההדבקה מתפשטת והמספרים עוד יעלו. אני מבקש מכם, תהיו זהירים ואל תזלזלו בהנחיות".

חוקרי אגף המודיעין כתבו במסמך שפרסמו הבוקר כי "נוכח גל התחלואה הנוכחי הקשור בהתפשטות זן דלתא, האצת ההתחסנות הינה הפתרון המרכזי לצמצום הסיכון מפיתוח מחלה קשה ומתופעות ארוכות טווח אצל הנדבקים". לפי הנתונים הקיימם בידי אמ"ן, ישנם יותר ממיליון זכאים לחיסון שטרם התחסנו, מתוכם 235 אלף בני 50 ומעלה.

עוד הוסיפו כי מקדם ההדבקה (R) עומד היום על 1.33, ירידה קלה מאוד מאתמול, 1.35. כזכור, מוקדם יותר משרד הבריאות פרסם כי 2,112 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה האחרונה מתוך 92,707  (2.32% בדיקות חיביות). כמו כן, מצבם של 138 חולים מוגדר קשה. עוד פירט המשרד כי 13,147 אנשים נשאים פעילים של הנגיף וכי 6,461 מתו כתוצאה מסיבוכיו החל מפרוץ המגיפה.