יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' נדב דוידוביץ', שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לפתיחת שנת הלימודים: "חייבת להיפתח, יש לנו את כל הכלים לעשות את זה".

"צריך לחסן גם בבתי ספר, ולבצע שם בדיקות פעם בשבוע כולל הוספת בדיקות מהירות. לצד זאת, בתי הספר צריכים להיות גמישים ולדאוג לכיתות קטנות. זה חייב להיות מנוהל ברמת המיקרו, והכי חשוב זה לתת וודאות לאנשי החינוך וההורים", הסביר. 

בהמשך דבריו, הוא התייחס לעלייה בתחלואה: "יש עלייה, אבל מצד שני אין את אותה כמות תמותה עקב החיסונים. זה לא אומר שאפשר לעשות הכל, יש לנו יכולת לעשות את הדברים וללמוד לחיות עם הקורונה". 

על ההתנגדות לחיסוני ילדים אמר דוידוביץ' כי "יש נתונים ברורים שהחיסון בטוח, הבנתי בהתחלה את החשש שלא היו עדיין נתונים. אבל אני אומר בצורה ברורה כאבא דאגתי לילדים שלי שיתחסנו".

דוידוביץ' התייחס גם למתן מנת חיסון שלישית: "כרגע יש מיליון איש שעדיין לא חוסנו, צריך להשקיע שם את מירב המאמצים. לגביי חיסון שלישי היה דיון מאוד חשוב שבסופו של דבר הוחלט כי אנשים שמדוכאי חיסון יקבלו מנה נוספת, לגבי השאר יש עדיין דיונים, צריך לזכור שמפתחים עכשיו חיסון שהוא מותאם לווריאנטים השונים ולכן אולי כדאי להמתין ולתת את החיסון המותאם יותר".

"הנתונים מתקבלים, נאספים ועוברים מעקב. בתוך כך, תופעות לוואי של חיסונים קורות קרוב לחיסון או כמה שבועות לאחר מכן, יש המון פייק ניוז. אין שום הוכחה. גם שלוקחים אקמול יכולות להיות תופעות לוואי".