העיתונאי אראל סג"ל והמגישה האורחת טל שלו ('וואלה') שוחחו היום (שלישי) ברדיו 103FM למהומה שהתרחשה אתמול בכנסת בין חבר הכנסת איתמר בן גביר לחבר הכנסת וסגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי. "אני חושבת באופן כללי שכדאי שייפסקו עם הפיליבסטרים כי הם מייצרים מופעים שאינם הולמים את הכנסת, מופע צעקות והורדה מהבמה, 'מחבל' והורדה מהדוכן, זה יכול היה לקרות בכל רגע אבל יש לנו מצבור של אירועים שלא לכבוד הכנסת", אמרה שלו. 

"יושב אחמד טיבי, והוא יושב שם בתפקיד סגן יו"ר הכנסת וצריך שיהיה כבוד למעמד. אם בן גביר רוצה לצעוק לו 'מחבל' בכל רגע נתון אחר אנחנו נתווכח לגופו של עניין האם הוא מחבל או לא והאם דיבה או לא, אבל עצם העובדה שבזמן המעמד זה מה שהוא עושה, זה בעיניי מה שעצוב", הוסיפה.

אראל השיב כי "המראות אתמול היו מכוערים אבל בן גביר צדק, הוא לא חייב לומר אדוני יו"ר. אני לא מצדיק את האמירה והגידופים על הדוכן אבל טיבי ממהר, יש לו נטייה נחפזת להוציא אנשים מהאולם לתחושתי זה קשור למאבקים הפוליטיים ולהראות את כוחו".

"הכנסת הזאת על סכינים, התחושה היא שכל ערב יכולה להתפתח שם קטטה, אבל עם כל הכבוד כשהתקשורת הישראלית כמעט כולה יושבת בשקט כשהקואליציה דורסת את האופוזיציה במקומות, זה מוסיף לתסכול האופוזיציה", המשיך. 

בהמשך השיחה התייחסו השניים לטענת ליצמן כי ח"כ עידית סילמן הקליטה את חברי הכנסת: "כנראה שהיא מצטלמת לכתבה בחדשות 12 ומתלווה אליה הכתבת דפנה ליאל והיה צמוד לה מיקרופון במהלך כל הערב, שהיא כנראה לא כיבתה אותו כשנכנסה למליאה. אני חושבת שזו פרקטיקה שגויה אבל גם כשיש כתבות ליווי מהימין זה עשוי לקרות הדבר הזה", הסבירה שלו.

סג"ל הסתייג מהדברים: "אבל זה קרה אצלה, היא הקליטה. הסיפור של קואליציה ואופוזיציה לא ייגמר אלא אם הקואליציה תבין שהמשחק הדמוקרטי מחייב את השתתפות האופוזיציה בפיקוח על התנהלות הממשלה. פה שווה ללכת לעתירה לבג"ץ".

"מנהלים מגעים איתם כמה שבועות, קיבלו הצעה יותר טובה ממה שקיבלו קודם ומתווכחים על מקום או שניים בוועדת הכספים והכלכלה. יש באופוזיציה גורמים, לא בהכרח בליכוד, שהתאהבו בקרב האופוזיציוני התקיף וקצת מתקשים לרדת מהעץ. הם קיבלו עוד ועדה ועוד מקומות בוועדות אחרות ויש בתוך האופוזיציה גומרים מיליטנטיים שלא רוצים לשתף פעולה בשום דרך ורוצים ללכת עד הסוף", סיכמה שלו.