מכתב אוהב כזה נשלח ללשכת ראש הממשלה החדש נפתלי בנט: "אנו מנהיגי נוצרים מזרמים שונים אשר חשים ידידות אמיצה כלפי עם ישראל. זו ידידות המבוססת על ערכים משותפים ושורשים בתנ"ך העברי. ישראל מסמלת את הערכים האלה בכל יום במחויבות שלה לדמוקרטיה ולזכויות אדם. ישראל היא דוגמה לכל העמים לפלורליזם דתי ואתני".

כך מתחיל המכתב שחתומים עליו למעלה מ־80 מנהיגים נוצרים מאמריקה. המכתב ממשיך, וכולל פסקה זו שנגעה ללבי, כמו שתמיד נוגעת ללבי האהבה של הנוצרים הציונים לעמי הנרדף, המעונה והבודד. הם כותבים: "במשך דורות רבים לא היו לעם היהודי ידידים. אכן, הנוצרים נמנו תכופות עם אויבי היהודים הגדולים ביותר. היום המצב שונה. מאות מיליונים של קתולים, פרוטסטנטים, נוצרים אורתודוקסים הנמצאים בצפון ובדרום אמריקה, אירופה, אפריקה, אסיה, מאוחדים באהבה לישראל וברצון עז להגנה על מדינה יהודית ריבונית ובירתה ירושלים".

מכתב דומה כתבו לבנט בנפרד ראשי ארגון נוצרי ציוני בינלאומי ענק ששמו "השגרירות הנוצרית בירושלים", ארגון המאגד קהילות אוונגליסטיות ציוניות בכל העולם. כך כתב יורגן בוהלר, נשיא הארגון: "בשם ההנהגה העולמית של השגרירות הנוצרית בירושלים הרשה לי להביע את איחולינו החמים להקמת הממשלה החדשה בישראל. אחריות רבה מוטלת עכשיו על כתפיך, אך אנו יודעים שאתה מייצג דור חדש של מנהיגים בעלי חזון שמחויבים עמוקות לעתיד ישראל. אנו גם רוצים להבטיח לך ולעם ישראל שתמיכתנו כנוצרים בעם ישראל היא יציבה ומעוגנת בערכי התנ"ך הנצחיים. אתה יכול לסמוך תמיד על תמיכתנו כשותפים אחראיים, ומטרתנו היא לסייע לביטחון ולרווחת כל עם ישראל".

מנהיגי הנוצרים הציונים ביקשו פגישה. האם ראש הממשלה נפתלי בנט, או לפחות שר החוץ יאיר לפיד, כבר נפגשו עם ראשי הנוצרים ידידינו? לא. האם חזרו אליהם בצורה כלשהי וקבעו מועד לפגישה? לא.

לא הכל מובן מאליו. יש ירידה במספר האוונגליסטים בארצות הברית, מבערך 23% מתושבי ארצות הברית בשנת 2006, ל־14% לפי סקרים מסוימים השנה. זה נובע מכך שהחברה האמריקאית כולה משתנה. עם זאת מדובר במספר עצום גם עתה, מעל 50 מיליון בארצות הברית, וצריך לזכור שיש אוונגליסטים ציונים גם בארצות רבות נוספות בעולם.

אמר לי אתמול דיוויד פָּרְסוֹנְס, ממנהיגי האוונגליסטים הבכירים: "כמו שיש גלים של אנטישמיות בעולם יש גם גלים של פילושמיות, וישראל זוכה לידידים חדשים כל יום". מנהיגי ידידי ישראל אלה מחפשים קשר ופגישה עם ראש הממשלה החדש בנט ועם שר החוץ לפיד, אבל עד כה כאמור לא נוצרה או נקבעה פגישה כזו.

עם הבחירות וחילופי השלטון יש גם המון חברי כנסת שלא מכירים אותם, ומנהיגי האוונגליסטים עוסקים עכשיו במאמצים לבנות היכרויות כאלה. חברי כנסת, שמעתם? אנא צרו קשר עם אנשי השגרירות הנוצרית העולמית ועם ידידינו הנוצרים אוהבי ישראל, אל תיתנו לידידים שלנו לחכות.

נכון שאנחנו רגילים להתבוסס בשנאה כלפינו, כי זה המצב שאליו הורגלנו, ויש אפילו חברי כנסת שמריעים לשונאים כאשר הם מטילים חרם גלידה על יהודה ושומרון, ועם זאת, מותר לגלות גם אחריות. גם לחברי הכנסת מהשמאל יש חובה להושיט יד לנוצרים הציונים, למרות שמחנה השמאל הישראלי ועיתונות השמאל מטיחים ביקורת משונה באהבה הזו של האוונגליסטים לישראל, ומסתייגים מהקשר שלהם איתנו. זה היה בלתי סביר כשהייתם באופוזיציה, אבל עכשיו כשאתם בשלטון ויש לכם אחריות לגורל ישראל, הגיע זמן להתחיל לאהוב קצת יותר את מי שאוהבים אותנו, או לפחות להסתייג קצת פחות. זה לא כזה פשע לאהוב יהודים.

מוזר לי שאני כמעט היחיד בתקשורת הישראלית שכותב על תופעת אהבת ישראל הזו. מדובר, כאמור, במאות מיליונים התומכים בישראל בארצותיהם, ויש אלפי דיווחים הראויים לפרסום. למשל, במהלך עשר השנים האחרונות נתרמו על ידי השגרירות הנוצרית בירושלים 120 מקלטים ניידים ליישובים ישראליים הסמוכים לגבול עזה, כמו גם כ־20 רכבי כיבוי אש, כדי להתמודד עם טרור ההצתות מאזור עזה. כל זה מתרומות של ידידי ישראל נוצרים בעולם. וזה בצד הרבה פעולות תמיכה אחרות. אתם לא יודעים על כך דבר.

כל זה לא מובן מאליו וצריך גם הושטת יד מצדנו. מצער אותי להזכיר שיש ירידה מסוימת בתמיכה בישראל מצד אוונגליסטים צעירים בארצות הברית, בהשפעת האווירה באוניברסיטאות, בהשפעת הדמוניזציה של טראמפ, ואולי גם בגלל ההתנכרות והאדישות מצד ישראל. זה מחייב מאמץ של משרד החוץ ושל מדינת ישראל, ומחייב אותנו לדעת לקבל ולהעריך את אהבת הנוצרים הציונים.