אני עורכת דין במקצועי. לפני שנה סיימתי את ההסמכה שלי ואני מתמחה בדיני נזיקין. פתחתי משרד, אך אני מרגישה שאף שיש לי את הידע המקצועי, איני יודעת כיצד לשווק את עצמי ואני חוששת שכל ההשקעה שלי יורדת לטמיון. התחרות בענף גדולה ואיני מוצאת מספיק לקוחות כדי להחזיק את המשרד. כיצד אוכל לשווק את עצמי?

“אני מכיר לא מעט עורכי דין, ואין לי ספק שהמשפט הכי שגור בענף הזה הוא שיש המון תחרות ומיליון עורכי דין בכל התמחות. אך אף שהתחרות כל כך גדולה, אני תוהה לעצמי: אם נשאל אנשים מתי בפעם האחרונה קיבלו הצעה שיווקית יזומה מעורך דין – מה הם יענו? כנראה שזה לא משהו שקורה הרבה. את, במקצועך, יכולה לשווק את עצמך ולהציע את שירותייך לאנשים שכלל לא יודעים שהם זקוקים לשירות שלך, אך ורק כי אינם מודעים. התחרות בענף היא רק על אנשים שיודעים שיש להם בעיה, והם זקוקים לעורך דין, אך מה בנוגע לאנשים שאינם מודעים לכך שהם זקוקים לעורך דין?

לכן מה שאת יכולה לעשות כדי לסייע לעסק שלך ולשווק את עצמך, הוא ליידע אנשים בזכויות שמגיעות להם ובמה שהם יכולים לעשות בעזרת עורך דין, ספציפית בכל הנוגע לדיני נזיקין במקרה שלך. יש המון אנשים שעוברים תאונות בסיטואציות שונות, בין שעל הכביש, במקום העבודה או בכל מצב אחר. הם אינם מודעים לזכויות שלהם במקרים כאלה, אינם מטפלים בנושא בצורה משפטית חכמה, ואז מפסידים כסף. התפקיד שלך הוא ליידע את קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלך בזכויות שלהם, ובמה שהם יכולים להשיג במידת הצורך, בעזרתך.

אל תוותרי על המקצוע שלמדת ואל תתעצלי. תסתכלי אחורה על שנות חייך ועל כל האנשים שאת מכירה ותזמיני את כלל האנשים הללו לדף פייסבוק או לקבוצת וואטסאפ, שבהם תפיצי קטעי מידע חשובים שיעזרו להם להכיר בכל הזכויות שלהם בזמן אמת. ברגע שיהיו 400־500 אנשים בקבוצה הזאת, ופעם בשבוע תשלחי להם עוד מידע על הזכויות שלהם בכל הנוגע לדיני נזיקין, תראי שאנשים יגלו כי הם זקוקים לשירותייך, בלי שכלל היו מודעים לכך שהם זקוקים לעזרתו של עורך דין. מאות האנשים שבקבוצה ימליצו לאנשים נוספים עלייך, גם הם יצטרפו לקבוצה, ומעגל הלקוחות שלך יגדל”.

אני רוצה להשקיע סכום כסף שברשותי, וחשבתי לפנות לתחום של השקעות אלטרנטיביות, כמו למשל מסחר אלקטרוני או השקעה בקרן ייחודית, אך ידוע לי שהשקעות מסוג זה הן מסוכנות יותר מהשקעות סולידיות וארוכות טווח. מה דעתך על תחום ההשקעות האלטרנטיביות?

“בכל הנוגע להשקעות אלטרנטיביות, אין ספק שהסיכון הוא גדול יותר, אך כך גם הסיכוי להרוויח. לכן ההמלצה העיקרית שלי היא לעשות בדיקה יסודית ולדעת היטב היכן אתה משקיע ומהם הסיכויים שלך להצלחה. תשווה בין האפשרויות השונות, תקבע פגישות, תתייעץ עם אנשים שמבינים בזה וכבר מושקעים בתחום, כך שתוכל להיטיב את הסיכויים שלך. בתחום הזה יש מקרים טובים ורווחיים, ומקרים פחות טובים. זה כמובן תלוי בהרבה מאוד משתנים, במסלולי ההשקעה שאתה בוחר, בבחירות שאתה מקבל לאורך הדרך ובסיכונים שאתה לוקח או לא לוקח.

מאחר שבהשקעות אלטרנטיביות הסיכון להפסיד הוא גדול יותר, הנתון החשוב ביותר בעיניי הוא כמה מתוך הכסף שיש ברשותך להשקעות אתה משקיע דווקא בהשקעות בסיכון גבוה. הרי אם אתה רוצה להשקיע מיליון שקלים במסחר אלקטרוני, אך זהו כל ההון שיש ברשותך, זה יהיה מאוד לא חכם, כי אתה עלול להפסיד את כל מה שיש ברשותך. אבל אם הנתח שאתה מעוניין להשקיע במסחר אלקטרוני הוא רק 5%־10% מהסכום שברשותך, ואתה רוצה לקחת את הסכום הזה ולהמר איתו, אז זה כבר יכול להיות רעיון הרבה יותר טוב.

בזמן שבהשקעות המוסדיות הרגילות אנו מכירים את התשואות והן מספקות רווחים יציבים למדי, בתחום ההשקעות האלטרנטיביות יש הרבה פחות ודאות. לכן אם אתה מחליט כן להשקיע סכום חלקי מהכסף שלך בתחום הזה, כדאי שלא תשים את כל הביצים באותו הסל. עשה את הבדיקה הטובה ביותר שניתן לפני שאתה משקיע, ותזכור שכך או כך ההשקעות הללו יכולות להצליח, אך גם ליפול”.