שר הביטחון בני גנץ התראיין הערב (שלישי) לרשת BBC בפרסית, והתייחס לסוגיית הגרעין ולהסכם: "יש בו נקודות תורפה שיש לתקן בכדי שיהיה הדוק ויביא ליציבות. צריך הסכם שהוא חזק יותר, ארוך יותר ורחב יותר בתחומים שהוא מקיף". 

שר החוץ האיראני זריף מאשים את ישראל בחבלה במתקן הגרעין בנתנז. צילום: רויטרס

"האיראנים קרובים מאוד לנשק גרעיני בנושא ההעשרה, אך לא כה קרובים בנושאים אחרים. אנחנו יודעים היטב על תרגילי ההטעיה שלהם, ועל הניסיונות שלהם לרמות את מדינות העולם. אנחנו גם חושפים את המידע הזה", הוסיף. "המשטר העריץ פוגע בזכויות האדם של אזרחי איראן, יש מחסור במים, אוכל וחשמל – ועדיין איראן בוחרת להמשך לפתח גרעין צבאי". 

שר הביטחון הבהיר כי ישראל תשמור על חופש פעולתה מול איראן: "יש לנו יכולות ואמצעים שלא אוכל לפרט עליהם, ואנחנו במוכנות גבוהה להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

בסיכום הריאיון, פנה אל העם האיראני: "הייתי שמח אם המאמצים והמשאבים לפיתוח נשק גרעיני היו מועברים לטובת האזרחים האיראנים. לישראל ולעם האיראני היו בעבר יחסים מצוינים, ויש לנו הערכה גדולה לעם האיראני ולמורשתו, אבל אנחנו רואים שבשטח יש למשטר האיראני השפעה שלילית גם בנושא הגרעין וגם בנושא התמיכה בטרור במזרח התיכון. לא נוכל לשבת ולנוח ולעצום עיניים כשסכנה קיומית מרחפת מעל לראשינו".