פרופ' ניל פרגוסון, אחד המדענים הבכירים שמייעצים לממשלת בריטניה בהתמודדות עם מגיפת הקורונה, התריע כי עדיין קיימת סכנה של התפרצות, על אף הירידה ההדרגתית במספר מקרי ההידבקות בשבוע שחלף מאז הסרת המגבלות באנגליה. על פי הנתונים של מערכת הבריאות, משיא של 54,674 מקרים ב־17 ביולי, יומיים לפני ביטול מרבית המגבלות באנגליה, נרשמה ירידה חדה, כאשר מספר הנדבקים היומי ביום שני השבוע עמד על 24,950 איש.

מנגד, מאז ביטול ההגבלות חלה עלייה של 27% במספר האשפוזים באנגליה ועלייה של 50% במספר מקרי המוות של אנשים שנדבקו בקורונה.
פרופ' פרגוסון, אפידמיולוג מהקולג' האימפריאלי בלונדון שמשמש כחבר בוועדה המייעצת למצבי חירום, התריע אתמול כי "עדיין מוקדם לומר" מה ההשפעה האמיתית של הסרת המגבלות. "אנחנו נראה רק בעוד מספר שבועות מה ההשפעה של סיום הסגר", אמר ל־BBC. המדען הבכיר ציין כי הוא "אופטימי שעד סוף ספטמבר או אוקטובר נראה מאחורינו את רוב המגיפה", אולם הוסיף כי "הקורונה תישאר איתנו, עדיין יהיו אנשים שימותו מהנגיף, אבל מרבית המגיפה תישאר מאחורינו".

בתוך כך, לצד המשחקים האולימפיים טוקיו ממשיכה להתמודד עם התפרצות נרחבת של הנגיף. אתמול נרשמו 2,848 נדבקים חדשים בעיר, הנתון הגבוה ביותר מאז תחילת המגיפה. 21% מתוך כ־14 אלף החולים בטוקיו מאושפזים, והתקשורת היפנית דיווחה כי הרשויות פועלות להגדיל את מספר המיטות בבתי החולים כדי להתמודד עם העומס הגואה.