אל תתכווצו: רובנו לא מודעים לחשיבות של מגנזיום, ואיך הוא יכול להשפיע על חיינו והרגשתנו. במסגרת פינת "טוב לדעת" בתוכניתה של הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, המאזינים קיבלו חוות דעת מיוחדת - כדאי לכם לשלב את המאכלים הבאים בדיאטה שלכם על מנת לשמור על מאזן מגנזיום תקין בגוף.

"המגנזיום דרוש לבניית עצמות, לתהליכי הפקת אנרגיה, לתפקוד מערכת העצבים וגם להתכווצויות השרירים", הסבירה רוזמן. "חוסר במגנזיום מורגש לרוב כשיש התכווצות בכפות הרגליים, בזמן מתיחות אחרי פעילות גופנית, ולפעמים גם בלי קשר", אמרה עוד.

הדיאטנית המשיכה: "כיום, ההנחה היא שיש פחות מגנזיום במאכלים, כי במים מותפלים אין מגנזיום, וגם את החקלאות כיום משקים עם מים מותפלים, מה שגורם לכך שגם בצמחים יש פחות מגנזיום. באזורים בהם שותים מים מותפלים, יש סיכון גבוה יותר לחוסר במגנזיום".

"המלצות הצריכה כיום הן 320 מ"ג מגנזיום ליום לנשים, 420 מ"ג ליום לגברים", חידדה.

איפה נמצא המגנזיום? כמה דוגמאות למזונות המצטיינים

  • 3 כפות שיבולת שועל – 60 מ"ג מגנזיום
  • 15 שקדים – 40 מ"ג מגנזיום
  • כוס שעועית לבנה מבושלת – 70 מ"ג מגנזיום
  • כף גרעיני דלעת – 64 מ"ג מגנזיום

"גם בקטניות אחרות כמו עדשים ירוקות, בפירות כמו בננה, בירקות כמו עגבניה וברוקולי, ובתפוח אדמה - יש כמות יפה של מגנזיום", סיכמה רוזמן. "בנוסף, אם מרגישים שחסר מגנזיום בגלל התכווצויות, אפשר לקחת תוסף מגנזיום. אין הבדל בין התוספים השונים, ולא משנה מה כתוב על האריזה וכמה הם מתגאים במוצר החדש שלהם שמאפשר ספיגה טובה יותר - אפשר לקנות את מה שמבצע".