נציגים מגופים שונים במשרד הביטחון הגיעו היום (רביעי) למשרדי NSO על מנת לבדוק את הטענות כנגד החברה. בתוך כך, במשרד הביטחון טענו כי בשלב זה לא ניתן לפרט לגבי זהות הגופים שבודקים ומהו סטטוס הבדיקה והסמכויות שלה אל מול החברה.

בהודעה הקצרה שנמסרה מטעם משרד הביטחון נמסר כי "נציגים ממספר גופים הגיעו לחברת NSO לבדיקת הפרסומים והטענות שהועלו בעניינה". ככל הנראה, הגופים שעורכים את הבדיקה ממשרד הביטחון הם אגף הפיקוח על הייצוא והמלמ"ב, שבסמכותו גם לנהל חקריה במידת הצורך.

מוקד הבדיקה והבחינה של אותם גופים הוא לבדוק האם החברה פעלה בהתאם להיתרים והסמכויות שניתנו לה מאגף הפיקוח על הייצוא במשרד הביטחון. לצד זאת, בכירים לשעבר במודיעין טוענים כי במידה ויתברר כי החברה פעלה בהתאם להיתרים המדינה צריכה לתת להם הגב ולתמוך בה.

יחד עם זאת, טוענים בכירים אחרים כי לא מפסיק בפרשה כזו לבדוק רק את התנהלות החברה וצריך לבחון גם את ההתנהלות בתוך משרד הביטחון שאינו מסוגל לחקור את עצמו.

במקביל לבדיקה במשרדי החברה, שר הביטחון בני גנץ נפגש היום עם שרת ההגנה של צרפת, פלורנס פארלי ועדכן אותה על הדברים שיודעים בישראל על הפרשה. לבקשת השרה, התייחס שר הביטחון לנושא, ואמר לה כי ישראל מתייחסת לטענות ברצינות, וכי ישראל נותנת רישיונות סייבר אך ורק למדינות ואך ורק לשימוש לצורכי התמודדות עם טרור ועם פשיעה.