מתעוררים לחיים: ביום שישי האחרון פורסמו הנחיות קורונה חדשות ליעדים בחו״ל, ואיטליה נשארה מדינה ירוקה. לכן זוהי הזדמנות מצוינת לטיול באיטליה. לפני הקורונה בחודשים יולי-אוגוסט בירת איטליה, רומא, היתה כמעט בלתי אפשרית לטיול בגלל כמויות התיירים העצומות שהיו מטיילים בעיר.

כיום עם המצב זוהי ההזדמנות האידיאלית לטיול ברומא, אין יותר מידי תיירים בעיר, והמקומות מאווררים ונעימים. העיר מרגישה מאוד בטוחה מבחינת קורונה, אנשים מצייתים לחובת המסכות, שומרים על מרחק בטוח ובכל מקום יש עמדות חיטוי. הגענו לרומא בטיסת ארקיע עם מטוס חדש ומצוחצח, צוות מקצועי ושירותי שהשאיר לנו חוויה חיובית עם טעם של עוד.

המלצות לרומא

מלון לאונרדו בוטיק טרמיני - המלון נמצא במרחק הליכה מתחנת הטרמיני, שהיא נקודת תחבורה מרכזית ברומא. במרחק הליכה מהמלון נמצאת תחנת הרכבת, המטרו ונקודה להשכרות רכבים לכן זהו לוקיישן אידיאלי לתיירים. המלון נקי וחדש, החדרים מרווחים ונקיים. המלון מציע ארוחת בוקר מגוונת עם קפה מצויין. הצוות בקבלה היה פשוט מדהים ועזר לנו בכל דבר אפשרי.

נקודות שאסור לפספס ברומא

הקולוסיאום - האמפיתיאטרון העגול המפורסם. אם רוצים להיכנס כדאי להגיע לסיור מודרך. אם מגיעים בלי סיור מודרך עדיף להצטלם מבחוץ.

המדרגות הספרדיות - היא עוד נקודה מפורסמת שחובה לבקר בה ברומא. בהמשך למדרגות הספרדיות מתחילה שדרת ויה קונדוטי- השדרה המפורסמת עם כל חנויות מעצבי העל. ובהמשך כדאי לפנות שמאלה לשדרת ויה דל קורסו שבה כל החנויות של הרשתות הגדולות. 

מזרקת טרווי (Fontana di Trevi) - המזרקה המפורסמת היפייפיה שאליה זורקים מטבע ומביעים משאלה. היתרון בתקופה הזאת היא שאפשר באמת להצטלם במזרקה, כי אין כמויות אנשים כמו בעבר.

שכונת טרסטוורה (Trastevere) - כרגע זאת השכונה הכי מגניבה ברומא עם עשרות מסעדות וברים בין רחובות קטנים וקסומים, בסופי שבוע חיי הלילה פורחים במקום. אם רוצים להגיע למסעדה טובה במהלך סוף השבוע חובה להזמין מקום מראש.

גני וילה בורגזה (Villa Borghese) - פארק יפייפה  שבו יש את הוילה שבה מוצגת תערוכה ומחוצה לה פסלים ומיצגי אומנות. מומלץ לשכור אופניים ולדווש בין הפסלים וברחבי הפארק.

פיקניק 1915 (Pic Nic 1915) - בפארק יש בית קפה קטן אינטימי וקסום שמגיש אוכל מצויין וקפה מעולה. בית הקפה מוכר סלסלות פיקניק שהופכות את הטיול בפארק למושלם. אם יושבים במקום חובה לטעום את הרביולי שלהם שהוא לא פחות מאגדי.

View this post on Instagram

A post shared by Pic Nic (@pic_nic1915)

הוותיקן - המדינה העצמאית הקטנה בעולם השייכת לנצרות שוכנת בתוך רומא. כדאי להזמין סיור מודרך לוותיקן, את הסיור כדאי להזמין את כמה ימים מראש, כי מספר הכניסות ביום לוותיקן מוגבל וברגע האחרון לרוב אין כניסות פנויות.

חנויות יד שנייה -  האיטלקים מובילים באופנה העולמית, אז תחשבו אילו אוצרות ממתינים בחנויות היד השניה שלהם, שיטוט בחנויות אלו היא חוויה מומלצת ברומא. החנויות נמצאות כמעט בכל שכונה, פשוט כותבים ב-Google Maps, חנויות יד שניה (vintage shop, second hand shop, luxury second hand shop) ונהנים ממבחר עצום שיש לעיר להציע.

התניידות בעיר - המטרו של רומא הוא נוח אבל לא מגיע לכל נקודה בעיר ולכן אפשר לשלב נסיעה באוטובוסים. מוניות - אפליקציית המוניות של אובר נאסרה לשימוש ברומא, האפליקציה המותרת לשימוש נקראת "Free now" מומלץ להוריד את האפליקציה ולחבר אותה לפני הטיסה.