מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הודיע היום (חמישי) לקופות החולים כי ביום ראשון יחל חיסון האוכלוסייה המבוגרת מגיל 60 ומעלה במנה השלישית של חיסון הקורונה. 

לפי דיווח בוואלה!, במשרד הבריאות החליטו כי קבלת המנה השלישית תתאפשר חמישה חודשים לאחר השנייה. בשלב זה, פחות מ-60 עם מחלות רקע לא יוכלו להתחסן.

עוד דווח כי מתוך חשש להיענות נמוכה, במשרד הבריאות יחלו במסע הסברה נרחב במטרה לקדם את המבצע. שלשום שוחח פרופ' אש עם מנכ"לי קופות החולים ומנכ"ל מד"א כדי לבדוק את המוכנות שלהם למבצע נוסף, בתקווה שהוא יהיה מהיר.

כזכור, מוקדם יותר היום קיים ראש הממשלה נפתלי בנט דיון בנושא מתן חיסון שלישי משלים ביחד עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ומנכ"ל משרד הבריאות בקריה בתל אביב. בתום הדיון אמר רה"מ, כי "במהלך הבוקר הוצגו לי ע"י שר הבריאות ומנכ"ל משרדו השיקולים וההמלצות של ועדת החיסונים. המלצות אלה, של ועדת המומחים, הן כבדות משקל. אני מבקש להודות לכל חברי הוועדה על עבודה מאוד יסודית ומקיפה".

בנט הוסיף כי "האסטרטגיה שלנו ברורה: לשמור על החיים, ולשמור על שגרת החיים של מדינת ישראל. התכנית שלנו מעניקה לכם, לאזרחי ישראל, שלוש שכבות הגנה: הגנה על המבוגרים ועל הפגיעים ביותר באמצעות "מגן אבות", הגנה עליכם באמצעות עטיית מסיכות והגנה כוללת באמצעות החיסונים".