"יש דיסאינפורמציה לגבי מחיר הביצים": מחאת החקלאים תפסה תאוצה היום (חמישי) כשאלפים מהתחום התאספו בנקודות שונות ברחבי הארץ ומחו נגד רפורמה שמנהיג משרד האוצר שעלולה לפגוע ברווחיהם. אחד מהמפגינים, מוטי אלקבץ, שמשמש כמזכיר ארגון מגדלי העופות, שוחח על הנושא עם ליאת רון ואלון גל בתוכנית "איפה הכסף?" ב-103FM.

"הפגנתי היום בצומת הגומא, סמוך לקריית שמונה, קרוב לגבול לבנון, היכן שאנחנו מתגוררים, היכן שמעל לאלפיים מגדלי הטלה גרים", פתח את דבריו. "המדינה שלחה את הוריי ואת הורי חבריי ואת אלה שעדיין בחיים שעלו ליישב את גבול הצפון, נתנו לנו לעסוק מכיוון שהגליל הוא הררי ומוגבל באפשרויות, אז אנחנו מגדלים ביצים", סיפר.

"לצערי לא שר החקלאות ולא שר האוצר מבינים בחקלאות", אמר, בהתייחסו לראיון אחר שהעניק ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) ב-103FM. "כשמדברים ואומרים שאנחנו מסרבים לשבת להיפגש עם שר החקלאות - מדובר בשקר וכזב. הוא לא קרא לי. כמזכיר הארגון, זכיתי לשבת עם כל שרי החקלאות בעשר השנים האחרונות ושרי האוצר הם הקשיבו קשב רב, למדו את הבעיה, מעולם לא פסקו בלי לשבת ולשמוע. מה שקורה היום זה שבחודש בתפקיד הם לא למדו את הבעיות". אלקבץ הסביר: "הם שולפים תוכניות מגירה של פקידי האוצר ויועץ שהיה פעם מנכ"ל משרד החקלאות שפעל נגדנו, פעם לפני 3 שנים, והם שולפים את תוכניות ההשמדה נגדנו".

החקלאים מפגינים (צילום: חקלאי ישראל - מטה המאבק)
החקלאים מפגינים (צילום: חקלאי ישראל - מטה המאבק)

"הדיס-אינפורמציה לגבי עלות מחיר הביצה, הוא מלא בשקרים", אמר עוד. "המע"מ במדינה על הביצים הוא 17 אחוז. ב-OECD זה 5 אחוז בממוצע". עוד אמר: "במהלך השנה אנחנו מייצרים את כל כמות הביצים שצריכים אזרחי המדינה, נכון שיש תקופות של פיקים. היום יצא שר החקלאות עם טענות לא מבוססות שבכוונתנו לעצור את אספקת הביצים בראש השנה. יהיו ביצים, ומה שיחסר מביאים. כל שנה עושים את זה, זה לא חדש".

"אם המו"מ לא ילך - תהיה אינתיפאדה בצפון"

כשנשאל מה הציפייה או הדרישה שלו משר האוצר אביגדור ליברמן, השיב: "יואיל שר האוצר להיכנס איתנו שוב לדיון. יש רפורמה כתובה מ-2018, במסגרתה יש תמיכה והתחייבות שלנו להורדת המחיר. אנחנו מכירים בכך שצריך להוזיל את מחיר הביצה, אבל צריך לעשות ביחד. אי אפשר שזה יהיה חד צדדי. אם זה לא ילך, תהיה אינתיפאדה בצפון".

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מה זה אומר?
"אנחנו לא נוציא כלי נשק שמשמשים אותנו להגנה מפני חזבאללה, אבל אנחנו לא נוותר, אנחנו ניאבק. כל הצביעות הזאת של שר האוצר, שהיום הוא הולך ומקדם תוכנית פנסיה לאותם עולי חבר העמים שאין להם פנסיה, וזה בסדר, כי הם הבייס שלו, אבל על הדרך משמיד את הפנסיה שלנו? את זה לא ניתן. אנחנו נילחם, זו הפנסיה שלנו".