ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת בה הודיע על תחילת מבצע החיסון השלישי בישראל, במסגרתו כבר ביום ראשון בשבוע הבא יוכלו בני 60 ומעלה לקבל את המנה השלישית של החיסון לקורונה. 

בפתח דבריו אמר בנט: "מגיפת הדלתא ממשיכה להתפשט בישראל, גלי הקורונה הראשונים עלו לנו ב-200 ימי סגר ובפגיעה כלכלית קשה. איננו רוצים לחזור לשם, לו אחזנו במדיניות הקודמת כבר בשלב המקדם היינו משתקים את פעילות החיים, אך מדיניותינו שונה וברורה - שמירת החיים לצד שגרת החיים". 

"מטרתי לקיים עסקים ותרבות לצד קורונה ולהימנע מסגרים ככל האפשר, הם הביאו לאובדן של 200 מיליארד שקלים, אפשר היה לבנות בתי ספר ולהעניק חינוך חינם מלידה ועד תואר ראשון לצמיתות. הממשלה בראשותי עושה כל שביכולתה כדי שמצב זה לא יחזור", הבטיח. "ההחלטה להתעקש על מדינת ישראל פתוחה, עסקים ומסעדות, תרבות ואירועים פתוחים אינה קלה, אבל מנהיגים צריכים לדעת לקבל החלטות גם כשהן לא קלות, זו משמעות האחריות. באיזון שבין שמירה על חיים לשמירה על שגרת החיים זו החלטה הנכונה".

בנט המשיך: "עכשיו לסיבה שלשמה התכנסנו: אחרי סדרת דיונים עם מומחים בישראל ובעולם עם אנשי משרד הבריאות המליצה ועדת המומחים ברוב מוחץ מול מתנגד אחד על מתן מנה שלישית בישראל. מטרת החיסון המשלים היא לחזק אותה מחדש ולצמצם את סיכויי ההידבקות באופן משמעותי".

"אני מודיע הערב על תחילתו של המבצע לקבלת החיסון המשלים, החיסון השלישי. הוא יינתן בשלב זה לבני 60 ומעלה שעברו חמישה חודשים מאז החיסון השני. המציאות מוכיחה - החיסונים מגינים מתחלואה קשה וממוות וכמו חיסוני השפעת שצריך לחדש מעת לעת, כך גם כאן. תוך מספר ימים ההגנה נכנסת לפעולה ומגנה באופן חזק מאוד".

"אני קורא לכאן לכל המבוגרים שקיבלו את החיסון השני - לכו להתחסן בחיסון המשלים. תדאגו לעצמכם, ליקירים שלכם. פונה לכולם - התקשרו להורים שלכם, סבא וסבתא ותדאגו שתקבלו חיסון משלים בהקדם. אני יכול לעדכן אתכם שנשיא המדינה יצחק הרצוג יהיה הראשון לקבל את החיסון כבר מחר בבוקר", סיפר. 

"כפי שאמרתי - מטרתנו לשמור על ישראל פתוחה אך צריך להבין, יש פה תחרות בין התחסנות למגיפה ולכן כדי שנוכל לשמור על ישראל פתוחה חייבים שקצב ההתחסנות ינצח את קצב המגיפה. כולנו צריכים לגלות ערבות הדדית כדי לשמור אחד על השני, לכו להתחסן".

אחרי בנט עלה שר הבריאות ניצן הורוביץ וחזר על הקריאה לציבור לצאת ולהתחסן במנה השלישית: "גל התחלואה הנוכחי מציב בפנינו אתגר חדש. זן הדלתא מדבק יותר, מסכן יותר ועמיד לחיסון. העלייה בתחלואה היא סיטואציה חדשה לעולם לכולו, כעת יש לנו מטרה ברורה: לשמור על בריאות של כל אזרחי ישראל וגם על הפרנסה, כלכלה, חינוך, שגרת חיים ומעל הכל להציל חיי אדם".

הורוביץ הדגיש: "בניגוד לעבר, אנחנו מנהלים את המשבר באופן מקצועי, בלי שיקולים זרים ופוליטיים, הממשלה עובדת בשת"פ ומתייחסת לכלל הציבור בכל אופן ללא שיקול סקטוריאלי ופוליטיקה קטנה. מתנהלים בשום שכל, שיקול דעת, לא מייצרים היסטריה מיותר ובלי שליפות מותן. לאחר שקלול כלל הפרמטרים מתקבלות החלטות, גם בבריאות, כלכלה, שגרת חיים".

הוא הוסיף: "קיבלנו החלטה אסטרטגית ברורה - לעשות הכל כדי להשאיר משק פתוח. לסגרים, לפגיעה הנפשית, גם לכל אלו יש מחיר בריאותי כבד, אותו דבר לגבי מערכת החינוך. הממשלה הקודמת הייתה שיאנית הסגר בבתיה"ס, אנחנו רואים בזה יעד אסטרטגי ונעשה ככל שניתן כדי שהמערכת תפעל, זו מטרתנו, חיים לצד הקורונה".

הורוביץ הסביר: "אמש התקבלה המלצה ע"י ועדת חיסונים, צוות של עשרות מומחים שמייעץ למשרד הבריאות על חיסון שלישי למבוגרים, היא אוכלוסייה בסיכון גבוה שגם קיבלה ראשונה, כבר בינואר ובפברואר, את החיסונים. היא התקבלה על בסיס שיקול מקצועי וברוב גורף. "ההחלטה של אנשי המקצוע נועדה בראש למנוע תחלואה קשה ולהקטין מספר נפטרים, להוריד מחיר שצפוי לגבות מאיתנו מאבק בזן הדלתא. כל דחייה נוספת עלולה הייתה לגבות מאיתנו מחיר בחיי אדם".

"אינני מתעלם מכל הדעות - לקחנו הכל בחשבון, אך מדובר בהחלטה רפואית, מקצועית, שלקחה בחשבון את כל המידע הרפואי שנצבר בישראל בועלם, לא החלטה פוליטית, אין שום שיקול אחר פרט לחיי אדם.זה ורק זה מה שעומד לנגד עינינו, כל אדם הוא עולם ומלואו, חובת משרד הבריאות היא לבחון החלטות הנוגעות בחיי אדם בחרדת קודש".

הורוביץ סיכם: "לכן, ממליצים - כל מי שלא התחסן מעל גיל 12 לצאת ולהתחסן במנה ראשונה, שנייה ולכל הציבור מעל גיל 60 שהתחסן כבר, לקבל מנה שלישית. נגן על בריאות הציבור, וכל זה במינימום פגיעה, בלי לשלוח אנשים לאבטלה, בלי הגבלה על תנועה חופשית. כל הפעולות שאנו עושים - הכל נעשה כדי לשמור על שגרת חיים ככל האפשר מלאה ופתוחה".