מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, התייחס הערב (חמישי) בטקס סיום קורס פו"מ של משטרת ישראל במכללה הלאומית לשוטרים לפרשת שי אביטל ולביקורת שהפנתה כלפי המשטרה גל גברעם שביקשה להגיש תלונה ביום שלישי אך נתקלה בחוויה לא נעימה ונשלחה להגיש תלונה בביתה באמצעות האינטרנט. 

"מבלי להיכנס לפרטי האירועים האחרונים שפורסמו בתקשורת, שבנוגע לאחד מהם מונה קצין מברר, אני מבקש לומר כי למדנו את האירועים וחתרנו להפקת לקחים מושכלת ומהירה", אמר שבתאי והוסיף: כך נהגה תמיד משטרת ישראל, כך נוהג ארגון שאחראי על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל".

הוא הוסיף כי "היתרונות באפשרות של הציבור להגיש תלונה מקוונת ברורים לכל, זה מקל על האזרח, חוסך ממנו את ההגעה לתחנת המשטרה, את זמן ההמתנה שלעתים ארוך ובעיקר מתכתב עם העולם הדיגיטלי שבו כולנו חיים. אולם, לא ניתן לוותר על המגע והרגישות האנושית. לכן, לאור החשיבות הגדולה בשירות לאזרח הורתי על חידוד ההנחייה, שכל אדם שטרח והגיע לתחנת המשטרה, יקבל שירות מלא ותלונתו תיגבה בו במקום, אם באמצעות חוקר ואם יבחר תעמוד לרשותו גם האפשרות להגשת תלונה מקוונת שתעשה בתחנת המשטרה, בעמדה ייעודית לכך ובמידת הצורך גם בסיוע שוטר. לא יצא אדם מתחנת המשטרה ללא השירות שמחובתנו לתת".

"בהקשר הזה אני מבקש להבהיר, באופן חד וברור, כי הטיפול בקורבנות עבירות מין, חובה שייעשה ברגישות רבה, תוך הבנה למורכבות הרגשית הנלווית לעצם הגשת התלונה", אמר המפכ"ל. "הטיפול בקורבנות עבירה קשישים חייב אף הוא להיעשות ברגישות, בסבלנות, ובעיקר תוך תשומת לב למורכבות הנלווית לגיל, ולהיעדר הנגישות וההבנה של האמצעים הטכנולוגיים. רובם המוחלט של השוטרים נוהגים כך. ברגישות, באמפתיה ובסבלנות אין קץ. נכון, אנו לא חפים מטעויות. אנו בודקים עצמנו, ובמקום בו נעשו טעויות, אנו דואגים לתקנן, על מנת שהדברים לא יחזרו על עצמם", סיכם.