המבצע יוצא לדרך: נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט פתחו היום (שישי) את המבצע לקבלת החיסון השלישי המשלים נגד נגיף הקורונה במרכז הרפואי שיבא. בתוך כך, הנשיא ורעייתו מיכל היו הראשונים להתחסן מול המצלמות בשידור חי.

לקראת החיסון אמר בנט: "אנחנו יוצאים לדרך למבצע החיסונים כדי לשמור על המבוגרים בישראל. מהיום יש מצווה חדשה חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם". בדבריו, הודה בנט לנשיא המדינה על הירתמותו למבצע.

"אנחנו מתנהלים באחריות, זאת לא החלטה פוליטית, זאת החלטה מקצועית ורפואית. הגענו להחלטה רק כשהגיע המידע של המחקר האחרון של פרופ' רגב שהביא את התובנות שיש דעיכה מסוימת בחיסוניות על פני זמן", המשיך.

הרצוג הוסיף: "אני מברך את רה"מ על ההחלטה. יש לנו ראש ממשלה צעיר, אז מצאו נשיא מתבגר שיתחסן בפעם הראשונה. הצעד שאנחנו עושים היום הוא חשוב מאוד למען הסולידריות החברתית בישראל. החיסון הוא הושטת יד לאחר, אנחנו לא רוצים שאחרים ידבקו כי הווירוס הוא ערמומי. אי אפשר להתחמק ממנו ואנחנו צריכים לדאוג לכלל האוכלוסייה".

"בסופו של דבר, היות שהיינו המדינה הראשונה שחיסנה חיסון ראשון אני גאה שאנחנו הראשונים שמחסנים חיסון שלישי. אני מאחל לכל עם ישראל בריאות טובה וקורא לכולם - גם אלה שמתלבטים וקשה להם, אין ספק שהדקירה כואבת ויש שאלות. תתייעצו עם רופא המשפחה ואל תהססו בסוף לדאוג לסביבתכם, הוריכם ומשפחתכם. יתרה מכך, כשאנחנו עושים את המהלך הזה נוכל לאפשר חיים תקינים במדינה שלנו", אמר.

כאמור, מבצע החיסון של בני 60 ומעלה במנת חיסון שלישית נגד קורונה יתחיל היום. זאת על אף, שההנחיה הרשמית ממשרד הבריאות לקופות החולים הייתה להתחיל לחסן רק ביום ראשון. הקופות פתחו כבר הבוקר את האתרים והאפליקציות להזמנת חיסון שלישי לבני 60 ומעלה שחלפו חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני, ולפי הדיווחים שלהן, כבר לאחר זמן קצר התקבלו אמש מאות פניות. 

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אמש על תחילת מבצע החיסונים, וקרא לבני 60 פלוס להתחסן. "האסטרטגיה שלנו כוללת שלוש שכבות הגנה – שמירה על המבוגרים, עטיית מסיכות והתחסנות", אמר והדגיש שרוב מוחץ בוועדת המומחים המליץ על מתן החיסון השלישי.