הרופא הבכיר פרופ' חגי לוין, התייחס היום (שישי) בראיון לניסים משעל ברדיו 103FM למבצע החיסון השלישי לבני 60 ומעלה, עליו הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט אתמול. לוין אמר כי "זה באמת עניין מורכב, נותרו סימני שאלה רבים לגבי הצורך כרגע במנת חיסון שלישית - עובדה שעדיין זה לא אושר על ידי ה-FDA או גופים רגולטוריים אחרים בעולם".

לוין המשיך והסביר כי "בכל זאת יש לנו ידע ממה שאנחנו יודעים מחיסונים אחרים ואנחנו מצפים שהחיסון, אני לא רואה בעיה בבטיחות שלו למרות שצריך לבדוק את זה. מבחינת היעילות אנחנו מכירים שמנת בוסטר מעלה את רמת הנוגדנים ולכן על הנייר היא אמורה להקנות הגנה טובה יותר. לכן לאנשים מדוכאי חיסון ומעל גיל 60 שמגיבים קצת פחות טוב לחיסון ונמצאים בסיכון מוגבר למחלה קשה או תמותה מקורונה, החיסון יכול לעזור".

הפרופ' נשאל האם לא כדאי לחכות לאישור ה-FDA לפני לקיחת החיסון השלישי. הוא ענה כי "זו הדילמה, גם אחרי אישור ה־FDA יישארו סימני שאלה, לא ידענו שהחיסון יכול לגרום בצעירים באופן נדיר בצורה קלה בד"כ לדלקת בשריר הלב ועדיין המלצתי לבן שלי בן ה־14 להתחסן".

עוד אמר לוין כי "אנחנו לא יודעים על תופעות לוואי, יודעים על אלפי אנשים בישראל שהתחסנו במנה שלישית ולא ראינו אצלם בעיה מיוחד. הייתי רוצה להיות מסוגל להגיד את זה על סמך מאות אלפי אנשים אבל עוד אין את המידע הזה. צריך להכיר באי הוודאות. אני מאמין שהתועלת במנה השלישית גדולה מהסיכון. לכן לאנשים מעל גיל 60 כדאי לקבל מנה שלישית. יהיו אנשים רבים שיחליטו לחכות וזה גם לגיטימי".

לוין המשיך ואמר כי "כרגע אנחנו בהחלטה שהיא בתנאי אי ודאות, לכן אני מצפה לא ללחוץ בעניין הזה להכיר באי הוודאות ולאפשר לאותה. אנשים שמאוד רוצים לקבל את המנה השלישית כדי להיות עוד יותר מוגנים ושמים את התועלת האפשרית בקבלת החיסון שהיא הגיונית. כך צריך ברפואה, לא רק להמליץ אלא להגיד מה מידת הוודאות שלנו בהחלטה. אני ממליץ לכל מעשן לפסיק לעשן, יותר קשה לי להתייחס לדברים עדינים יותר בהם פחות ברור מה ההחלטה הנכונה".

לבסוף אמר לוין כי "יכול להיות שעוד שבוע-שבועיים אני אגיד לאור נתונים חדשים אני תומך עוד יותר במתן מנה שלישית. אנחנו פועלים לפי הראיות".