המודחת השלישית של העונה היא ציפי רומנו. משכינת השלום בבית, שלוחמת למען גל גדות ונגד לשון הרע, לא כל כך ירדה לצופים בגרון וחבל כי היא הייתה דמות חזקה, ערכית ומעניינת. אני חושדת שהסיבה לכך היא ההזדנבות שלה מאחורי דיירים בבית שנהנים לתקוף את אורן חזן, כשהיא זורקת מילה פה ומילה שם על מנת כביכול לחזק ולעודד אותם.

דווקא בעונה זו, הצליח אורן חזן להתחבב על הצופים ורבים מהם הודו בתגובות שלהם ברשת שהם גילו אורן חזן אחר. מתון ומכבד יותר וממש לא כמו התדמית השלילית שיצר לעצמו. רבים מהטוקבקיסטים הזדהו איתו, וכאשר ציפי רומנו שייכת לאותה קבוצה שמחפשת אותו כל הזמן, אז הצופים אמרו לה "נייט" מוחלט והיא שילמה בהדחתה.

אורן חזן הוא דמות שנויה במחלוקת, אין על כך עוררין. הוא מעולם לא היה דמות שגרתית ובעבר יצר לא מעט פרובוקציות שהרגיזו במיוחד את הצד השמאלי של המפה הפוליטית, אולם עד עכשיו אינני מבינה מה בדיוק עולל החבר כנסת לשעבר, שעושים עליו עליהום בבית האח הגדול, והופכים אותו למין שעיר לעזאזל.

ציפי רומנו (צילום: מיכה לובטון)
ציפי רומנו (צילום: מיכה לובטון)

לפי ההתרשמות שלי מהתנהגותו בבית, הוא לא פשע ולא חטא ומתייחס לשאר הדיירים בכבוד ובאיפוק גם כשיורדים לחייו. הוא לא מתלהם, לא מנבל את הפה, שומר על שפה נקיה, יודע להרגיע ולתת עצה לצעירים שבחבורה, ורחוק מלהצטייר כנבל של העונה. נכון שיש לו פה ושם יציאות מעוררות אנטגוניזם אבל הכל נעשה בגבול הטעם הטוב ובטון הראוי.

ומי מוביל עליו את העליהום? כמה דיירים ודיירות שמבחינה ורבאלית, ניסיון חיים ועשייה, הוא עולה עליהם עשרת מונים והוא דמות הרבה יותר מעניינת ומורכבת מהם.

כבר כתבתי בטור אחר עוד בתחילת העונה, שאני צופה שהדיירים האחרים יעשו עליו סיבוב, כי הוא טרף קל, כי הרקורד שלו בחוץ הוא לא מן המהוללים, ואותם דיירים יודעים זאת, אז קל ונוח להם לתפוס עליו טרמפ, בתקווה שהציבור שלא אוהד אותו, יצביע להם. כמובן שזה קטנוני ופחדני, ליצור בכוונה מתיחות וריבים דווקא עם האיש שאין עליו קונצנזוס.

אותם דיירים אורבים לחזן בתוך הבית כמו עדת נשרים ומחכים לרגע שימעד על מנת לעוט עליו, ולרמוז שהוא גזען, על כל גרפס או אפצ'י תמים שיעשה. גם צמד המנחים מחכך ידיו בהנאה בכל פעם שהוא מבטיח לנו פרק מלא אקשן שבו אורן חזן מככב והוא הגורם שמלבה את היצרים, למרות שעריכת החומר מצביעה על מאיה שהציתה את הבערה והסיתה את כל הבית נגדו. ולמה? כי הוא לא מכבד נשים.  

הלו? אורן לא מכבד נשים? לא מדבר יפה לנשים? ומה איתך מאיה, או ציפי או טיטי או מירי או כל אישה אחרת בבית? לכן מותר לדבר אליו בחוסר כבוד והתחשבות רק כי אתן נשים? כשציפי רומנו פולטת כנגדו את האיום שהיא תעיף לו סטירה ותדביק אותו לקיר, זה לא בדיוק נשמע כמו שיח במסדרונות ארמון בקינגהם.

מה שלי מפריע מתחילת העונה, הוא השימוש של נשים בבית האח, בנושא המגדרי, כאמצעי לתקוף את המין הגברי. אם אתן רוצות לריב עם הזכר שכנגד, תנו פייר פייט. תנו לו גם אתן את הכבוד שאתן מצפות לקבל ממנו. להגיד לאורן: "תדבר ככה לאשתך, לא איתי", ולערב את בת זוגו של אורן שהיא לא צד בסכסוך ולא נוכחת, זאת מכה מכוערת מתחת לחגורה ואני חייבת להודות, שכאשר חזן הזיל דמעות על הפגיעה באשתו, הזדהיתי איתו לגמרי. אם זה הסגנון שמאיה בוחרת בו על מנת לייצג אותנו הנשים, אז לא תודה.

ושוב אני שואלת: מה עשה או אמר אורן חזן שחבורת "החמוצים" מחפשת כל הזדמנות להשתלח בו? היכן ומתי בדיוק הוא פגע בכבודן של "החמוצות" למיניהן? אולי החמצתי משהו?.