ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס השבוע לירי הרקטות מלבנון שהתרחש כמה ימים קודם אל עבר צפון הארץ והבהיר כי "לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל". בהמשך לכך, הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי של חדשות 13 מנה הבוקר (שישי), בריאיון לתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM, פרטים נוספים על המתרחש במדינה השכנה מצפון: "לבנון היא מדינה שבורה על סף קריסה, וכשהיא על סף קריסה, לכל אחד יש את השיקולים שלו. התגובה של ישראל היא זו שתקבע את ההמשך בזירה הזו. כשהתגובה היא רפה, העימותים ימשיכו. חיזבאללה עכשיו באחד המצבים הקשים". 

יחזקאלי הרחיב ואמר כי מי שעומד מאחורי כל ההתפתחויות האחרונות במחרב הוא משטר האייתוללות שממזרח: "הכול מתחיל ונגמר באיראן. כרגע יש תנאים טובים לכך שאם ישראל תתקוף ותפגע בפרויקט הטילים המדויקים או בנשק של חזבאללה, ישראל יכולה לעשות זאת". עוד אמר כי ככל שאיראן תתחזק, הנשק של חיזבאללה יופנה לעברה של ישראל ועימות צבאי מולה הוא רק עניין של זמן: "ישראל צריכה לנצל את החולשה של חיזבאללה כשהיא על הקרשים. תהיה מלחמת לבנון שלישית, השאלה איך ניכנס אליה". 

בהמשך, התייחס יחזקאלי למצב באיראן סביב החזרה להסכם הגרעין ואמר: "איראן היא מקום שאנחנו תמיד נושאים אליו עיניים בעניין האם ישראל תמשיך לתקוף מה קורה עם הסכם הגרעין. כבר שבועיים יש הפגנות בכול רחבי איראן, הן החלו בגלל שבמחוז הערבי אין מים ל-10 מיליון בני אדם במשך כמה חודשים". הפרשן לענייני ערבים הוסיף ואמר כי קיים חוסר יציבות סביב השלטון במדינה: "השלטון קורס פנימה, שורפים בטהראן תמונות של חמינאי, זועקים לעזרה מהמערב, שלא מגיעה. בשבוע הבא מושבעת באיראן ממשלה שחבריה, לא היו קיצוניים מהם בעבר".  

יחזקאלי סיכם וקבע כי תהיה "איראן אחרת, יותר תוקפנית מבחינה חיצונית והרבה בלגאן ואי סדר בתוך רחובות טהראן. ברגע שיהיה הסכם תראה את איראן חוזרת בכול הכוח לזירה וממשיכה להפעיל את כל זרועות הטרור שלה".