קבינט הקורונה הודיע היום (שישי) כי בריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה יוגדרו כמדינות ברמת סיכון מירבי. המשמעות היא כי היציאה למדינות אלו מחייבת אישור ועדת חריגים, והשבים מהן ידרשו בבידוד מלא גם אם חוסנו או החלימו. בנוסף, התקבלה ההחלטה לתגבר ולקדם את הפיקוח והאכיפה על השבים מחו"ל הנדרשים לבידוד שנאסר עליהם להשתמש בתחבורה ציבורית.

ועדת הכלכלה בנושא סגירת נתב"ג בצל עליית התחלואה בקורונה. צילום: ערוץ כנסת

ע זאת, בשלב זה מספר השבים ממדינות אלו אינו ניתן להכלה בטרמינל 1. על כן, בישיבה בין-משרדית בראשות פרויקטור הקורונה בנתב"ג, הוחלט כי חלק מהטיסות ממדינות אלו יועברו לטרמינל 3, בהתאם להיקף התחלואה של השבים מאותן מדינות. המשמעות היא כי כלל השבים מחו"ל יחויבו בבדיקת קורונה לפני ההמראה לישראל ובבדיקת קורונה בנחיתה בנתב"ג.

כזכור, בשבוע שעבר הוחלט כי כל השבים מחו"ל (מכל המדינות, מכל גיל, כולל מחלימים ומחוסנים) מחוייבים בבידוד למשך 24 שעות או עד לקבלת תוצאת הבדיקה שבוצעה במעבר הגבול (לפי המוקדם מביניהם). לאחר לפחות 24 שעות מהבדיקה הראשונה והחל מהיום התשיעי לנחיתה, לאחר ביצוע בדיקה שנייה לקורונה וקבלת תשובה שלילית - אז ניתן יהיה לסיים את הבידוד ביום העשירי מהנחיתה, כאשר שעת היציאה מהבידוד היא על פי המסרון או ההודעה הקולית שתשלח ממשרד הבריאות.