נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, לחץ על בכירים במשרד המשפטים האמריקאי ובהם ריצ'רד דונוהי, התובע הכללי לשעבר, וג'פרי רוזן, ממלא מקומו, להצהיר כי הבחירות האחרונות בארצות הברית היו מזויפות. ציטוטים מהשיחות שהתקיימו בין הצדדים בדצמבר 2020 פורסמו הערב (שישי) ברשת CNN.

תומכי טראמפ פורצים לבית הלבן בקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

במהלך השיחות, לחץ טראמפ על רוזן להצהיר כי הבחירות היו "לא חוקיות" ו-"מושחתות": "תכריז שהייתה הונאה בבחירות, לי תשאיר את היתר", כך צוטט הנשיא הרפובליקני לשעבר. 

השיחות בין הצדדים הועברו לוועדת הפיקוח של הבית הלבן, כחלק מחקירת אירועי גבעת הקפיטול ב-6 בינואר, וציטוטים אלו היוו ראייה למאמציו של טראמפ ללחוץ על משרד המשפטים לתמוך בטענותיו לעניין הונאת הבחירות.

"יש לנו חובה לספר לאנשים שהבחירות אינן חוקיות", כך צוטט טראמפ. דונהוי ורוזן השיבו לו: "אנחנו מבצעים את עבודתנו, המידע שאתה מקבל הוא כוזב". טראמפ תקף חזרה: "אתם לא עוקבים אחר הנאמר באינטרנט כמוני". על פי הוועדה, ראיות אלו עשויות לדרוש עדות מצדם של התובע הכללי וממלא מקומו, על אודות האינטראקציה שלהם עם הנשיא לשעבר. 

מחקירות קודמות עלה כי הנשיא לשעבר לחץ גם על סגן הנשיא הקודם, מייק פנס, להתעלם מהחוקה כדי למנוע את הסמכתו של הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן.

בחודש פברואר נחשפה ברשת CNN שיחה בין הנשיא לשעבר למנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארתי, בהן נאמר על ידי הראשון כי למתפרעים בגבעת הקפיטול אכפת יותר מתוצאות הבחירות מאשר למנהיג הרפובליקנים עצמו, במהלך שיחה שהתקיימה בין השניים בזמן המהומות האלימות בקונגרס בוושינגטון.