מחאת החקלאים מגיעה לשיאה: לקראת הדיון בישיבת הממשלה על הרפורמה בחקלאות יצאו מחר (ראשון) אלפי חקלאים בשיירה ארוכה של כלי רכב וטרקטורים להפגין מול ישיבת הממשלה בירושלים. החקלאים מוחים על "הרפורמה ההרסנית", אותה מנסים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר לקדם במסגרת חוק ההסדרים ולא בהסכם מול החקלאים. 

בראש ההנהגה החקלאית עומדים שי חג׳ג', יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, דובי אמיתי, יו״ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, עמית יפרח, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, ניר מאיר, מזכ״ל התנועה הקיבוצית ואבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, המנהלים מו״מ אינטנסיבי עם האוצר והחקלאות, אך נכון לרגע זה, ללא כל הסכמות. 

אבשלום וילן אמר למעריב: "נגיע בשיירה גדולה של רכבים ואוטובוסים. החקלאים לא אשמים ביוקר המחיה. הרשתות הגדולות הן שמרימות את המחירים. לא ניתן לפגוע במגדלי הביצים שרובם בגבול הצפון אל מול החיזבאללה וזאת פרנסתם היחידה. אנחנו מוכנים להדברות ורפורמה אמיתית שתשמור על החקלאים והצרכנים ולא להצעות פופוליסטיות של האוצר שלא נבדקו כלל".

מראשי ההנהגה החקלאית נמסר: ״אנו עולים לירושלים למען החקלאות הישראלית ועבור עתיד מדינת ישראל. האם שווה להרוס את מפעל ההתיישבות ולפגוע אנושות בחקלאי עוטף עזה ורמת הגולן ומגדלי הביצים בגבול הלבנון וכל זה בשביל לחזק את חקלאי ארדואן וחלילה לא לגעת בטייקוני רשתות השיווק, האחראיים האמיתיים על יוקר המחייה?".

"אנחנו בעד תחרות, ואנחנו לא חוששים מתחרות- תוצרת הארץ היא מהטעימות והאיכותיות בעולם. יחד עם זאת, אנחנו דורשים תנאי פתיחה שווים והסכם משותף הוגן ולא הנחתה בחוק ההסדרים. אנחנו בשבר ערכי, כשראשי המדינה יתעוררו זה יהיה כבר מאוחר. יישארו פה יבואנים ופקידים- חקלאות והתיישבות לא תהיה פה".

שר החקלאות עודד פורר אמר לקראת הדיון מחר: "כפי שהבטחתי - לא נאפשר שבמדינת ישראל ילדים לא יוכלו לאכול פירות וירקות ולא תהייה משפחה שתתלבט האם לקנות ענבים לשבת בקיץ, או שמא המחיר יקר לה מידי. השינוי קרוב מתמיד. נוכל לאכול יותר פירות, ובפחות כסף".