שר החוץ יאיר לפיד התייחס הערב (שבת) לתקיפת הספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן וכתב בחשבון הטוויטר שלו על הפעילות הדיפלומטית שקיים מאז התקיפה, שמיוחסת לאיראן

לפיד כתב: "שוחחתי הערב עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן על תקיפת הספינה במפרץ עומאן. אנחנו פועלים יחדיו מול הטרור האיראני המהווה איום כלפי כולנו באמצעות גיבוש תגובה בינלאומית ממשית ויעילה. שוחחתי גם עם מקביליי בבריטניה ורומניה. הבעתי את תנחומינו ושוחחנו על האיום הנשקף מאיראן הפוגע פעם אחר פעם באזרחים חפים מפשע".

לפיד סיכם: "אנשי משרד החוץ פועלים בכל הזירות הרלוונטיות לקידום גינוי ותגובה בינלאומית. איראן רצחה הפעם שני אזרחים של בריטניה ורומניה. היא שוב ושוב טועה בהבנת המחויבות שלנו להגן על עצמנו ועל האינטרסים שלנו".

מוקדם יותר הערב דווח בחדשות 12 כי התגובה הישראלית לתקיפה היא ככל הנראה לא שאלה של אם אלא שאלה של מתי. לפי הדיווח, במהלך סוף השבוע התקיימו דיונים והערכות מצב דחופות בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי, בהן הוכן סל כלים לתגובה מול איראן ומול מטרות איראניות במזרח התיכון. לפי הדיווח, ישראל מצידה תשקול איך ומתי להגיב, ויכול להיות שלא נאמרה כאן המילה האחרונה. 

עוד דווח כי הספינה שהותקפה עושה דרכה בליווי אוניות מלחמה אמריקאיות לנמל מבטחים כדי לבחון את הפגיעות ולקשור את התקיפה לאיראן באמצעות הראיות שיימצאו על הספינה. הבריטים והאמריקאים פתחו בחקירה משותפת של התקיפה יחד עם ישראל, שאף העבירה לשותפותיה מידע מודיעיני שקושר את איראן לתקיפה. 

בנוסף, דווח כי ישראל מנסה למקד את המסר אל הקהיליה הבינלאומית, לפיו לא נפגעה כאן מטרה ישראלית אלא מטרה אזרחית וכן פגיעה בנתיבי הסחר והשיט הבינלאומיים.