העלייה בתחלואה: כ-2,000 מקרים מאומתים לקורונה מתגלים כמעט מדי יום, והחשש מהתפרצות שתוביל לקריסת מערכת הבריאות ממשיכה לעשות כותרות. על הנושא הזה, מומחה לגנטיקה והמדען הראשי לשעבר של חברת מיי הריטג', פרופ' יניב ארליך, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM: "המצב הוא שנגיף הדלתא זה מחלת קורונה משודרגת ויותר מסוכנת, בערך פי שתיים יותר הגעה לחדרי טיפול נמרץ במצב קשה בקרב אנשים לא מחוסנים, על-פי מחקרים".

"אנחנו רואים לפי מחקר של פייזר, ירידה בהגנה החיסונית לאחר בערך חצי שנה", אמר על אפקטיביות החיסונים. "דיברנו בהתחלה על 95 אחוז, זה מה שרואים בחודשיים הראשונים, ואחרי חצי שנה ירידה לכיוון 75 אחוז. בני 60 פלוס, האוכלוסייה הכי רגישה לקורונה, רוצים לתת להם הגנה חדשה. יצא מחקר מעולה של שיבא, שאני מברך אותם כי זה מחקר יפה, שמראה שמי שנדבק בשיבא שהיה מחוסן אלה אנשים שרמת הנוגדנים שלהם הייתה נמוכה מהממוצע".

"מה שקורה בדלתא, כנראה שהוא כל כך אלים שאין מספיק זמן לזיכרון להתעורר ולתת לך את ההגנה. אני מדבר על מערכת החיסון. זה כמו צבא, חלק מהזמן אתה על הקו וחלק מהזמן במחנות מוכן לפעולה", הוסיף. "אחרי זמן ממתן החיסון מערכת החיסון מוכנה לקרב, הדלתא בגלל שהוא יותר אלים עד שאתה נותן את ההוראה זה יותר מדי זמן כנראה, ולכן לא מגיעים לאותה הגנה כמו שהגענו בזנים הקודמים. לכן זה מציע שאם ניתן את ה'בוסט' הזה, הנוגדנים יהיו ברמה יותר גבוה, פי 5 מהחיסון השני ומקווים שיחזיקו לאורך יותר זמן ו'החיילים' יהיו על הקו. רואים עליה בתחלואה מאוד דרמטית".

"עשו ניסויים לגבי מנה שלישית, בניסויים קטנים לא ראו תופעות לוואי חדשות", אמר עוד. "בהתחשב בכך שדלתא הוא זן מאוד מדבק, יותר אלים. אני אומר לאמא שלי תיקחי את הדבר הזה".