"היכולות של איראן בתחום המל"טים גדולות": האם תקיפת הספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן מסמלת על הסתעפות המערכה הימית של ישראל מול איראן? על כך שוחח הבוקר (ראשון) ראש ענף איראן בחטיבת המחקר באמ"ן לשעבר, וחוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מיקי סגל, עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ב-103FM.

"צריך להגיד שהפעם יש מן חצי נטילת אחריות איראנית על האירוע הזה גם ברשתות השידור האירניות", אמר. "נטען שציר ההתנגדות היה מאחורי הפיגוע, שבא למעשה לנסות להזהיר את ישראל מהמשך התקיפות בסוריה. אמרו שהתקיפה של המל"טים באה בעקבות התקיפה של ישראל, שם נהרגו שני אנשים מחזית ההתנגדות האיראנית, לכן הם רוצים להראות שכל פעם שישראל תעשה משהו נוצרת משוואה".

"הכוונה לחות'ים בתימן, דרך המליציות הפרו איראניות בעיראק, חזבאללה, חמאס, ג'יהאד אסלאמי, כל אלה מהווים עבור איראן חזית התנגדות", הוסיף. "מעניין שהיא מציגה את התקיפה כתקיפה של חזית ההתנגדות ולא של איראן עצמה, למרות שיכולותיה בתחום המל"טים גדולות".

פיצוץ ספינה, ארכיון (צילום: רויטרס)
פיצוץ ספינה, ארכיון (צילום: רויטרס)

"יש מערכה ימית נמשכת בין איראן לישראל שעל רובה לא יודעים, וכנראה לא נדע. התקיפה האחרונה הייתה בעקבות התקיפה בסוריה ששם נהרגו 2 פעילים של חזית ההתנגדות". סגל סיכם: "המאבק הזה ימשיך ללוות אותנו. האיראנים חנכו צינור נפט כחלק מהאפשרות ללחימה באזור הזה, וסגירת המצרים למעבר של אוניות".