קים יו-ג'ונג, אחותו של הרודן הצפון קוריאני קים ג'ונג-און, הזהירה היום (ראשון) את קוריאה הדרומית שלא לפרש את ההחלטה על חידוש קווי התקשורת הצבאיים כהתחממות ביחסים ושבה על הדרישה שסיאול תבטל תרגיל צבאי עם ארה"ב.

הממשל הדרום קוריאני שיבח בשבוע שעבר את ההסכמה הצפון קוריאנית להפעיל מחדש את קווי התקשורת בין הצבאות שנותקו בשנה שעברה. אולם קים הבהירה כי זה יהיה "שיקול חסר אחריות ומוקדם" לדבר על פסגה בין המנהיגים רק בגלל חידוש התקשורת.

"אני חושבת ששיקום קווי התקשורת הוא שום דבר מלבד חיבור פיזי מחדש של מה שנותק", אמרה. "אסור לתת לכך חשיבות נוספת כלשהי. ספקולציות נמהרות ופרשנות חסרת בסיס עלולה להביא רק לאכזבה".

קים גם הזהירה את הדרום קוריאנים שאם הם יקיימו את התרגיל השנתי עם ארה"ב, המצב שוב עלול להידרדר. "אני רואה שהתרגיל הצבאי, שמתרחש בנקודת מפנה חשובה כזו, יהווה הקדמה לא נוחה לפגיעה משמעותית ברצון של מנהיגי הצפון והדרום להתקדם לעבר בנייה מחודשת של אמון ושוב תטיל צל על הנתיב קדימה ביחסים בין הקוריאות", איימה.

"הממשלה שלנו והצבא יעקבו מקרוב אם קוריאה הדרומית תבצע את תרגיל המלחמה העוין שלה שוב או שהיא תקבל החלטה אמיצה", הוסיפה האחות הצעירה של קים. "תקווה או ייאוש? ההחלטה לא נמצאת בידינו".