ארה"ב ובריטניה העניקו לישראל אור ירוק לבצע פעולת תגמול נגד איראן בעקבות ההתקפה על הספינה "מרסר סטריט" ליד עומאן - כך דיווח הערב (ראשון) העיתון הכווייתי אל ג'רידה בהסתמך על גורמים עלומים.

בנוסף, שרי החוץ של ארה"ב ובריטניה, אנתוני בלינקן דומיניק ראאב הודיעו הערב (ראשון) כי איראן היא זו שעומדת מאחורי תקיפת הספינה במפרץ עומאן ביום שישי. בלינקן הוסיף כי אין הצדקה לתקיפה מן הסוג הזה ושארה"ב "עובדת בשיתוף פעולה עם ממשלות נוספות בנוגע לתגובה מתאימה אשר תגיע בהמשך".

ראאב הוסיף כי "איראן צריכה לחדול מהתקפות מסוג זה. יש לאפשר לספינות לשוט בחופשיות ועל פי החוק הבינלאומי. אנו מאמינים כי ההתקפה הייתה מתוכננת, מכוונת ובאופן ברור איראן הפרה את החוק הבינלאומי", טען ראאב. "בשלב זה אנו עובדים עם שותפותינו על מנת להגיב באופן מרוכז על ההתקפה הבלתי מתקבלת על הדעת הזו", סיכם השר.

לפי העיתון הכווייתי, גורמים "יודעי דבר" אמרו כי הפגיעה בספינה "לא תעבור ללא תגובה" וכי ישראל "תיתן מכה כואבת" אחרי שקיבלה אישור מבריטניה ומארה"ב להגיב על ההתקפה.

עוד נטען בדיווח כי התגובה הישראלית צפויה להיות בתוך איראן וכי כבר נבחרו שלוש מטרות אפשריות לפגיעה - נמל איראני, ככל הנראה נמל בנדר עבאס, ספינות איראניות ליד החוף ופגיעה בספינת מלחמה איראנית שממנה ככל הנראה שוגרו הכטב"מים לעבר הספינה שנפגעה.

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו, בהתייחסו לדבריו של בלינקן, כי "פעם נוספת אנו רואים את איראן מאיימת על השלום העולמי. ככל שנעמוד יחד ונתעמת עם האגרסיביות האיראנית, כך נביא לסופה".

שר החוץ יאיר לפיד הגיב להודעת שר החוץ האמריקאי בלינקן, באומרו כי "ביומיים האחרונים דיברתי גם עם מזכיר המדינה וגם עם עמיתיי בעולם בנושא. המשטר הרצחני באיראן ופעולות הטרור שהוא מייצא הם איום גלובלי". 

עוד הוסיף כי הוא "שמח שגם ארה"ב וגם בריטניה מגנים את פעולות הטרור האלה. האיום משלטון הטרור באיראן רק ייגבר לאחר עלייתו לשלטון של 'התליין מטהראן' ראיסי. העולם כולו צריך להציב חומה בצורה, מדינית ובטחונית, כנגד איראן. ישראל תמשיך את השיח עם בעלות בריתנו בעולם ונעבוד ביחד על הצעדים הדרושים כנגד הטרור האיראני".

כזכור, במהלך התקיפה על הספינה, אשר נמצאת בבעלות ישראלית, נהרג אזרח בריטי, לצד אזרח מרומניה שנהרג גם כן.