אנג'לה בילאן, אמו של ארטיום דולגופיאט האלוף האולימפי, שוחחה היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, על ההישג ההיסטורי בטוקיו: "הוא אלוף העולם. באמת גם בן אדם טוב, גם ילד הכי טוב וגם ספורטאי הכי טוב".

בהמשך דבריה, התייחסה לכך שבנה לא יכול להתחתן בארץ משום שאינו יהודי על פי ההלכה: "המדינה לא נותנת לו להתחתן. יש לו חברה והם גרים ביחד שלוש שנים אבל הוא לא יכול להתחתן, הוא צריך לצאת ולא נותנים לצאת בגלל הספורט וגם בלרוס סגורה בגלל שהיה בלגן עכשיו".

"אני לא יהודייה, אבל מהצד של אבא כולם יהודים", הוסיפה. 

לדבריה, משפחתה עלתה לארץ כאשר דולגופיאט כבר היה אלוף אוקראינה לילדים בגיל 12, משום שחשבו שבארץ יש תנאים טובים יותר לספורטאים: "היינו צריכים לבחור אם לקחת אותו ללמוד בקייב או לבוא לישראל, אז בחרנו בישראל ועשינו נכון".

על רגע הזכייה סיפרה: "בדיוק הייתי אצל אדם, הפיזיותרפיסט שלו, באסותא וכולם שם הסתכלו. באמת ראיתי משהו שלא ראיתי בחיים – כמה אוהבים אותו".

"יש לי כבוד גדול אליו, לא היה לי אפילו אחוז אחד להגיד שהוא לא יכול – הוא יכול הכל. ראיתי איך הוא עבד קשה, שמונה שעות ביום. הוא אוכל, ישן, נח ולא מסתכל ימינה ושמאלה", הוסיפה. 

בסיום דבריה התייחסה לשאלה האם בנה ימשיך להתאמן לאולימפיאדה הבאה: "כן, למה לא. יש לו משכנתא, לא מספיק אולימפיאדה אחת בשביל לסגור אותה, צריך עוד אחת, או אפילו שלוש".