האם הסגר יחזור? גורמים בכירים בקבינט הקורונה ציינו כי עקב העלייה בתחלואת הקורונה, הממשלה עתידה להציג נקודת בלימה שלאחריה יחולו מגבלות נוספות על אזרחי ישראל, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 13.

הבכירים הבהירו כי הם מקווים שמהירות ויעילות מבצע מתן החיסון השלישי ימנעו ממגבלות נוספות לשוב לחיינו, אך מנגד הביעו חשש לפיו מאות רבות של חולים קשים יגרמו לעומס רב מדי על בתי החולים. לפי ההערכות, קביעת "נקודת הבלימה", תהיה שקופה לחלוטין לציבור.

בתוך כך, מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם מנכ"לי קופות החולים מכבי, לאומית, מאוחדת וכללית, ביחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ. במהלך השיחה, המנכ"לים עדכנו על דרישה מוגברת בכל רחבי הארץ לקבלת החיסון השלישי, עד למצב של קריסת הקווים בחלק ממוקדי השירות.

במסגרת השיחה אמר בנט כי "המצב טוב אבל צריך להגביר את הקצב. צריכים שהקצב היומי יהיה פי 5 ממה שעכשיו. אזרחי ישראל חייבים לצאת להתחסן. החיסון פשוט עובד ומציל חיים. היעד שלנו הוא לחסן את כולם עד סוף החודש. זה שאפתני, אבל אפשרי".

כזכור, מבצע החיסון של בני 60 ומעלה במנת חיסון שלישית נגד קורונה החל ביום שישי האחרון, כאשר הקופות פתחו את האתרים והאפליקציות להזמנת חיסון שלישי לבני שכבת הגיל המתאימה שחלפו חמישה חודשים מאז שקיבלו את החיסון השני.