גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו הבוקר (שני) ב-103FM עם דוברת מחוז צפון של המשטרה, לאה לשם, ועם ניסים ורבקה גיגי, בעלי עסקים בצפון, בעקבות העלייה במספר האירועים אשר מיוחסים לעבירות פרוטקשן באזור. במהלך השיחה טענה לשם כי "אין פה פרוטקשן, יש מסר למשטרה לרדת מהגב של העבריינים".

"רק לא מזמן היו כוחות מטורפים באזור וגם כעת. אף אחד כנראה לא איים עליהם וכנראה כך גם על הרבה אחרים. כדי להילחם בתופעה הזו, צריך שלחוק יהיו שינויים. בסוף כל אחד יכול להקים חברת שמירה, ובסופו של דבר הקורבנות יודעים לא להתעסק איתו. תקופה ארוכה מאוד היה שקט באזור, זה לא כל עסק, ולא שמענו על זה", מסרה הדוברת, שציינה כי "בתקופה האחרונה ראינו פגיעה בכמה עסקים וזה קורה בגלל הפעילות של המשטרה. כדי להילחם בהם, אי אפשר לעשות מעצרים. כתוצאה מהפעילות שלנו, יש עלייה בפעילות העבריינית".

החשד להצתה בחניון בבית ההארחה בצפון (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)
החשד להצתה בחניון בבית ההארחה בצפון (צילום: אלי אשכנזי, וואלה!)

בתגובה לדבריה של נציגת המשטרה, ענתה רבקה גיגי: "היא מנותקת, היא לא חיה כאן. לא מדובר פה בחברות שמירה, זה טרור. אני מקווה שיחזירו לאנשים את האוויר ואת האור בעיניים, אנחנו לא במקסיקו אלא בישראל, אנו אנשים הגונים שרק רוצים להרוויח את הכסף שלנו בכבוד". 

עוד קודם לכם, אביה של רבקה, ניסים, אמר כי "המשפחה כבר חוותה את האירועים האלו פעם אחת בעבר ועכשיו אנחנו צריכים להראות את זה לילדים שלנו שוב. זה טרור, זה לא פרוטקשן. הפעם זה קרה בשעה 23:00 בלילה, איך שראינו את ההצתה יצאנו לדרך, אני לא מבקש כלום, אני משכיר את העסקים לאחרים ולי אף אחד לא אמר כלום. אם היו אומרים, הייתי מדווח למשטרה, אני היחידי שמודיע תמיד".

בתו הוסיפה לדבריו וסיפרה כי עבורה, ההצתה הנוכחית היא כמו לראות את הטראומה חוזרת מול העיניים: "הלא ייאמן קורה שוב. זאת טראומה שחוזרת, בגיל 13 אתה נמצא הריח של הפיח, המראות, החום והלהבות. ביישוב שלנו כמובן נפגעים עוד עסקים, זה מעגל שהחל לפני 11 שנה בערך, אין פה עסק באזור התעשייה כאן ומסביב שלא יגיד שלא שרפו לו, ירו לו, איימו עליו. אין עסק אחד. אני לא שמאית, ואני לא מדברת על ההיקף המנטלי, יש שם מערכת של לוחות סולריים שהלכה, לקח כל כך הרבה זמן להכין אותה, עזור את הערך הסנטימנלי של אנשים שהביאו לשם, יש שם סוחרים כל כך טובים וכזה מגוון רחב של אנשים".

לאחר דבריהם, הצטרפה לשיחה דוברת המשטרה לשם, אשר טענה כי הארגון "מנהל מלחמת חורמה" בנושא ואף טענה כי "כדי להגיע לפתרון צריכים להיות רב מערכתיים".