בצל זעם החקלאים על אישור הרפורמה בחקלאות, ועדת הכלכלה מקיימת הבוקר (שני) דיון מהיר בנושא הרפורמה בחקלאות, זאת לבקשת חברי הכנסת יעל רון בן משה, רם בן ברק, רם שפע, משה ארבל ומיכל רוזין. בישיבה משתתפים סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, ומנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן פס. בדיון ישתתפו  מטעם החקלאים דובי אמיתי, המוביל את המו"מ גם בחקלאות וגם בעסקת החבילה, וראשי המועצות שי חג'ג' ועמית יפרח.

בתוך כך, נציגי מפלגת העבודה הודיעו כי הגיעו לסיכום עם משרד האוצר, לפיו חוק ההסדרים לא יקודם ללא הסכם עם החקלאים. ממפלגת העבודה נמסר: בעקבות לחץ כבד שהופעל במהלך הלילה ע״י נציגי מפלגת העבודה בממשלה, שר האוצר ונציגי מפלגת העבודה הגיעו להסכמה, שללא הבנות בין הנהגת החקלאים והמרחב הכפרי חוק ההסדרים לא יקודם.  כבר מחר בבוקר יפגשו נציגי סיעת העבודה עם נציגי האוצר והנהגת המרחב הכפרי והחקלאים במטרה להגיע להסכמות.

יו"ר התאחדות החקלאים והאיכרים דובי אמיתי אמר במהלך הדיון: "אני באופן אישי מעריך את שר האוצר ושר החקלאות. התהליכים בקבלת ההחלטות התהפכו. כל אחד מאתנו במגרש הביתי שלו מניח הנחות עבודה על השולחן ולפיהן מקבל החלטות ולא הפוך. לא ראיתי עד היום עבודה שמצביעה על מי אשם ביוקר המחייה, מי הגורם למחירים הגבוהים ואיפה נמצאים פערי התיווך".

"שמעתי את מנכ"לית המשרד. לא נעשתה מעולם עבודה. אני אומר לכם, הצרכן השנה משלם לצערנו מחיר יקר. לכן התהליך צריך להתחיל בהלניח על השולחן הזה את בסיס הנתונים. בקשתי משר האוצר לקבוע וועדה, מבחינתי תרחיש הייחוס הוא מאוד ברור, לכן הוא צריך להיות מונח על השולחן. כתוצאה מכך קודם כל צריך לחזק את החקלאות, למנף אותה, מעולם לא היינו בחוק עידוד הון בחקלאות באופן אמיתי, ממשלות העבר לא תמכו בחקלאות. בואו נתחילתהחליך סידור קודם, כל נגדיר מי אשם וכולנו בלי יוצא מהכלל בהנהגה החקלאית מוכנים ללכת אם אנחנו אשמים, אבל תגיעו אתנו להסכמות. נשב בשולחן, נגיע להבנות ונמצא פתרונות אבל בדרך הנכונה ולא ההפוכה", סיכם אמיתי.

בהנהגת החקלאים והמרחב הכפרי הביעו הבוקר, כאמור, זעם רב על המפלגות שמרכיבות את הממשלה, לאחר שאלה אישרו בישיבת הממשלה את הכנסת הרפורמה ההרסנית בחקלאות לחוק ההסדרים. "מאות אלפי הקולות שניתנו במרחב הכפרי לממשלת השינוי חשים נבגדים. נמשיך להיאבק בכל הכוח בתוך הכנסת ובכל הכלים העומדים לרשותנו עד לביטול הגזרות", אומרים ראשי ההנהגה החקלאית, יו״ר מרכז השלטון האזורי, שי חג׳ג׳, יו״ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, דובי אמיתי, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח, מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן ומזכ״ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר.

לדבריהם, "החלטת הממשלה היום לאשר את הרפורמה בחקלאות בתוך חוק ההסדרים, מבלי להגיע עמנו להסכמות, היא בבחינת גרזן על צווארה של החקלאות הישראלית. במקום לטפל ברשתות השיווק אשר קובעות את המחיר לצרכן, החליטו ללכת בצעד חריג וחד צדדי נגד החקלאים ואת המחיר הכבד ישלמו תושבי מדינת ישראל שללא חקלאות מקומית יהיו שבויים של בעלי ההון והממון אשר מחזיקים בכל שרשרת הערך כאשר הן גם הקמעונאיות, גם הסיטונאיות וגם היבואניות. גם כעת, לאחר החלטת הממשלה, נמשיך להיאבק בכל הכוח נגד הרפורמה כפי שהיא מונחת כעת ונפעל שהכנסת תתקן את ההחלטה ותמנע את התוצאות ההרסניות שלה".

עוד אומרים המתנגדים לרפורמה, כי "כשאזרחי ישראל בחרו ממשלת שינוי, הם לא התכוונו לשינוי לרעה ואנו מצפים משרי הקואליציה ומחברי הכנסת מכל סיעות הבית להילחם, יחד איתנו, לשינוי הגזירה הרת הגורל עבור החקלאים ועבור אזרחי ישראל״.

שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי ומהנהגת החקלאים, המנהלים מו״מ עם האוצר והחקלאות אמר הבוקר כי כעת "הקרב עובר לכנסת, ואנחנו מקווים כי הכנסת תתקן את ההחלטה ותמנע את התוצאות ההרסניות של הרפורמה. רוב חברי הכנסת יודעים שהרפורמה הרסנית, ואני רוצה להאמין שהם ילכו עם האמת שלהם ולא יתנו יד לפגיעה אנושה בענף החקלאות".