רמי לוי, הבעלים של רשת המרכולים "רמי לוי שיווק השקמה" שוחח היום (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, התייחס למחירי הפירות והירקות ואמר כי "לצערי הרב במדינת ישראל, בתקופה הזאת הפירות והירקות הם לעשירים בלבד. אני לא נגד החקלאים, אני בעדם, אך אני בעד שגם אלו שיש להם פחות כסף יוכלו לאכול פירות במדינת ישראל. תבדקו את הנתונים האלה לעומק העניין. כשאומרים שענבים הם שבעה שקלים, אני מוכן לקנות גם ב-14 ואז אלו לא המחירים האמיתיים".

"החקלאי מוכר לבית האריזה, וזה עולה בעוד 150 אחוזים לפחות עד שזה מגיע אלינו. אני לא רוצה לדבר על רשת אחרת, אלא על עצמי. אני כן תומך בחקלאים, אני עובד איתם. אני מרוויח על ענבים 20 אחוזים, אנחנו לוקחים את הרווח הממוצע. אם הייתי עובד רק על 20 אחוזים, הייתי פושט רגל", הוסיף. 



בהמשך, התייחס לוי גם למחאת החקלאים ואמר כי לדעתו הם אינם אשמים בדבר. "המדינה צריכה לעזור להם, להוזיל את עלויות המים ולהוזיל את שכר העובדים. תאילנדי בארץ מרוויח יותר בממוצע,  שיורידו את המיסים. רוצים להטיל מכס על המשקאות המתוקים, שיביאו אותו לחקלאי. אני בעד זה שאם אין סחורה במדינת ישראל, צריך לייבא סחורה".

מחאת החקלאים (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
מחאת החקלאים (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)


"גם עכשיו אין פירות במדינת ישראל. אצלנו קונים כי אנחנו מוכרים את הדברים בזול. גם לזוג צעיר עם שני ילדים מגיע לקנות פירות. יש להם פחת, וצריך לקחת אותו בחשבון, לא קונים את כל הסחורה מהחקלאים. לא צריך לייבא ברגע שיש סחורה, ההיצע הוא קטן יותר מהביקוש לצערי ולכן המחירים לשמיים. שהמדינה תתמוך בחקלאים, כך עושים בכל מקום בעולם. תמיד יטענו שזה לא מספיק. מי שצריך לעזור זה לא הצרכן במדינת ישראל", הוסיף.