מדבקות מבלבלות: רפורמת המדבקות הצבעוניות שהונהגה על ידי משרד הבריאות בשנה האחרונה, גרמה למאזינה הזו לבלבול, והיא החליטה להפנות את השאלה אל הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן: "איך יכול להיות שעל טחינה שמכילה 10 מ"ג שומן רווי, אין מדבקה אדומה, ועל עוגת שמרים עם 9.2 מ"ג של שומן רווי יש מדבקה אדומה?".

רוזמן השיבה לה תחילה: "כל מולקולת שומן היא שרשרת של פחמנים, כמו שרשרת של יהלומים, רווי זה אומר שמסביב לכל יהלום יש עוד ארבעה מימנים, כמו ארבע אבנים קטנות. בלתי רווי זה אומש שבאיזשהו מקום בשרשרת, חסר מימן, חסרה אבן נוספת ואז היהלומים קשורים יותר חזק אחד לשני ומכופפים את השרשרת. מסתבר שללא רוויים יש חשיבות בריאותית מכל מיני סיבות, הם לא נהיים קשים וזה משפר את זרימת הדם ותורם לבריאות העורקים והלב".

"גם רווי זה מומלץ מאוד, שומן זה מקור אנרגיה מצוין, עדיף מפחמימות", המשיכה הדיאטנית המומחית. "שומן בלתי רווי הוא בעיקר בצמחים, לכן השמנים הצמחיים הם נוזליים, והרווי הוא בעיקר מבעלי חיים ולכן הוא בעיקר מוקשה בטמפרטורת החדר. גם בשומן צמחי יש שומן רווי וזה נורא ואיום לסמן מדבקה אדומה, גם בשמן זית יש מלא שומן רווי וגם בדברים אחרים שהם בריאים, ומשום מה משרד הבריאות בוחר להעמיד קו ולסמן את הדברים הכי בריאים בעולם בתור לא בריאים".

טחינה (צילום: אינג אימג')
טחינה (צילום: אינג אימג')

המדבקות של משרד הבריאות - מבלבלות

"ראיתי חטיף שעשוי רק מתמרים ואגוזי לוז, אבל אף אחד לא הוסיף לשם סוכר לבן ויש שם מדבקה אדומה", הדגישה. "אני מציעה לך לא להתייחס בשום אופן למדבקות האלה, הן מבלבלות את הציבור".

"את צריכה להפעיל את שיקול הדעת האישי שלך, המדבקות גורמות לאנשים לקנות דברים לא בריאים או לא לקנות דברים בריאים. זה פשוט נורא ואיום. חד משמעית לא להתייחס למדבקות", סיכמה.