הכשרה מקצועית מאפשרת להפוך אדם מובטל לאדם מועסק בתחום שבו יש דרישה במשק. למרבה הצער עובדים רבים אינם משתכרים בסכום גבוה מספיק כדי לשלם עבור הכשרה מקצועית וקבלת תעודה בתחומם. לכן, ממשלת ישראל בשיתוף משרד העבודה והרווחה יזמו תוכנית המאפשרת לקבל זיכוי על 65%-90% משכר הלימוד באמצעות שוברים מיוחדים. תוכנית זו שזכתה לכינוי "תוכנית השוברים", פתחה בפני רבים וטובים אפשרות ללמוד במוסדות מובילים לימודי תעודה בעלות מינימלית מצדם.

מהם תנאי הקבלה לתוכנית השוברים?
תכנית השוברים פונה למגוון רחב מהאוכלוסייה, לרבות דורשי עבודה שהופנו על־ידי לשכת התעסוקה, מקבלי קצבאות דמי אבטלה, אנשים שקיבלו הכוונה תעסוקתית במרכזי צעירים בפריפריה, תושבי יישובים שמוגדרים כאזורי עדיפות לאומית, הורים יחידים, מקבלי הבטחת הכנסה ועוד. 

התוכנית מאפשרת ללמוד קורסים שנמשכים שנה בלבד, מכווני תעסוקה הנמצאים בפיקוח של האגף להכשרה מקצועית ופיתוח כוח אדם במשרד העבודה והרווחה. למרבה המזל כיום קורסים רבים כאלה מוצעים במרכזי לימוד מובילים במסגרת תוכניות לימודי חוץ ויצו חיפה.

לימודי עיצוב במסגרת תכנית השוברים
אחת מהתוכניות האטרקטיביות ביותר היא תכנית לימודי עיצוב במסלולים שונים בלימודי חוץ ויצו חיפה. המקום מציע קורסים שונים כגון: עיצוב אופנה וטקסטיל, עיצוב גרפי, עיצוב אתרים, ממשקי חוויית משתמש, עיצוב תכשיטים ומסלולים נוספים. כל המסלולים הללו ממומנים על־ידי תוכנית השוברים עד לתקרת תקצוב של 9,000 ₪. 

כלומר, אדם יכול ללמוד לימודי תעודה שלמים ולזכות להכשרה מקצועית ותעודה בסיום הלימודים, כל זאת כמעט ללא כל עלות מצידו. 

על חיפה לא חשבתם
כאשר חושבים על לימודי עיצוב רבים מדמיינים דווקא את אזור המרכז. אך, בחיפה נמצא אחד המרכזים המאגד סביבו מעצבים ואמנים מכל התחומים שמלמדים את הטכניקות השונות ואת התאוריה בכל אחד ממסלולי הלימוד.

ההכשרה מתבצעת באווירה נוחה וקלילה שמתאימה גם למי שלא "מרגיש בבית" בסביבה אקדמית מלחיצה. להפך, מדובר במקום המעביר את השיעורים בגישה מכילה ומאפשרת. כך, עשרות אלפי סטודנטים עד היום, במהלך 34 שנות פעילות המרכז ללימודי חוץ של ויצו, השלימו את לימודיהם והתחילו לעסוק בתחום הקרוב לליבם.

חיפה מציעה אווירת לימודים אחרת, נינוחה, בעיר שבה יש ווייב צעיר ומיוחד. הדאון טאון של העיר כולל מרכזי תרבות, בתי־קפה, מסעדות, ברים ומקומות בילוי נוספים שהופכים את העיר למקום המושלם לסטודנטים צעירים ולמשפחות בתחילת דרכן. 

לכן, לא מעט סטודנטים מחליטים להעתיק את מגוריהם לעיר שלא שמעה על יוקר המחייה והעלויות האסטרונומיות אשר להן אנו עדים באזור המרכז. הדירות בעיר מרווחות יותר והבנייה לא צפופה ומחניקה כמו בתל אביב. כך, קל יותר להתפנות לשנת לימודים מעצימה שבסופה אפשר לרכוש מקצוע מתגמל.

עצמאי או שכיר? הבחירה שלכם
מקצועות העיצוב מאפשרים לכל בוגר להחליט איך הוא רוצה לעצב את חייו בתום הלימודים. חלק יבחרו להיות מעצבים גרפיים או מעצבי פנים, מעצבי אתרים או מעצבי תכשיטים באמצעות מחשב, מעצבי אופנה, צלמי סטילס או וידיאו כשכירים בחברות פרסום, בתי דפוס וחברות הייטק. אחרים, יכולים להחליט דווקא על מסלול חיים שונה לחלוטין, שבו הם מיישמים את הידע שלמדו ומקימים עסק עצמאי כפרילנסרים בתחומם.

במרכז לימודי חוץ יש גם מסלולים לעיסוקים מבוקשים כמו תכשיטנות ועיצוב טקסטיל, המאפשרים לכל אחד להגשים חלום ישן ולהתחיל לעסוק בתחום שמשלב יצירתיות, חופש מחשבתי, גמישות מלאה מבחינת זמני עבודה ופוטנציאל השתכרות גבוה.

זה הזמן להפוך את החל"ת למקפצה למקצוע חדש
לא בכדי, בתקופת הקורונה בעלי מקצועות רבים החליטו לעשות הסבה מקצועית. תמצאו ביניהם בעלי מסעדות שרצו למצוא עבודה שניתן לעסוק בה גם מהבית, שכירים בתחומים פיננסיים שרצו לעזוב את עבודתם לטובת עבודה בתחום מרתק יותר וכן בעלי מקצועות שונים שרצו להפוך תחביב ישן לעיסוק מכניס.

למעשה, עם הגישה הנכונה, התקופה הזו יכולה להיות הזמן המתאים ביותר להשתמש בשעות הפנאי להסבה מקצועית. הזמן שבו לא צריך לדאוג למשכורת החודשית, תקופת האבטלה או השלמת ההכנסה, יכול להעניק שעות רבות להתחיל לבנות עתיד חדש לכם ולמשפחה.

עד היום עשרות אלפי אנשים החליטו לנצל את תוכנית השוברים לבנייה מושכלת של עתידם התעסוקתי, לעבור לחיפה מהמרכז ומיישובי הצפון השונים וללמוד בלימודי חוץ ויצו חיפה.

יוצרים קשרים חברתיים ונטוורקינג
המרכז ללימודי חוץ מציע לסטודנטים לא רק חוויית לימודים שונה ומיוחדת עם מרצים מקצועיים ואווירה אישית, אלא גם נטוורקינג חשוב. במהלך הלימודים נוצרים שיתופי פעולה בין סטודנטים ממסלולים שונים המעשירים זה את זה. למשל, סטודנטים לעיצוב גרפי מגלים כי הם יכולים להיות חלק בלתי נפרד מפרויקט יצירת חויית משתמש, עיצוב טקסטיל או תכנון תכשיט. בתום הלימודים, הקשרים הללו יכולים להיות בסיס איתן להקמת של עסק משותף או שיתוף פעולה מנצח. בנוסף, במהלך הלימודים הסטודנטים יוצרים תיק עבודות אשר מראה את עבודתם עם עמותות, חברות ממשלתיות ולקוחות פרטיים שמזמינים פרויקטים שונים. 

לסיכום, אם אתם כרגע נמצאים בצומת דרכים, בזמן החל"ת או האבטלה כדאי לבדוק אם אתם זכאים לשוברים ממשרד התעסוקה ולהתחיל ללמוד עיצוב בלימודי תעודה מרתקים במרכז ללימודי חוץ.

לפרטים על המסלולים השונים: