יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לתקציב שאישרה הממשלה: "אני לא מכיר את השינויים שעשו במהלך הלילה, דרשתי לחשוף את הסיכומים התקציביים, בינתיים זה לא קרה, אני מניח שננסה במשך היום לקבל יותר פרטים והתמונה תתבהר".

"נערך לארבעה ימי מליאה רצופים, וניתן פייט כמו שאופוזיציה אמורה לעשות. נכון להצעת התקציב שהונחה על שולחן הממשלה לפני הישיבה, זה תקציב שאין לו שום בשורה לפריפריה, לחינוך, לזהות היהודית, להתיישבות בנגב ובגליל וביהודה ושומרון, תקציב שמשקף סולם עדיפויות ערכי חילוני שמאלני למהדרין, אני לא ראיתי פה שום בשורות חיובית לערכי ימין ולמי שרוצה כאן מדינה יהודית", הוסיף.

לטענתו, היום אנו נמצאים בשאלה של מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, או מדינת כל אזרחיה חילונית פרוגרסיבית: "שניצן הורוביץ הולך לתת ביטוח בריאות ממלכתי לכל המסתננים ומהגרי העבודה הבלתי חוקיים ולקבע את מעמדם כאן בארץ, ולפגוע ברוב היהודי זה לא מדיניות ימין".

בהמשך דבריו התייחס סמוטריץ' לרפורמה בחקלאות ואמר כי "אני בעד פתיחת שוק לתחרות והורדת מכסים, אך זה חייב לבוא עם תמיכה ישירה בחקלאות. צריך לפתח את החקלאות, ולסייע לחקלאים שעוברים משיטת גידול אחת לאחרת. משרד האוצר תמיד רוצה לפתוח מכסים ושוק לתחרות, אך הוא לא מוכן להכניס את היד לכיס ובוודאי לא לעגן את התקציבים האלה. בסוף כמו כל אירוע גם עניין החקלאות נמצא בפרטים הקטנים. אם יהיו אלמנטים חיוביים בתקציב, נשבח אותם". 

על שר האוצר וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, אמר חבר הכנסת: "אין אצלו משמעות למילים. הוא יכול יום אחד להתנגד לחוק הנורווגי ולטעון שהוא קץ הדמוקרטיה, ויום אחר לתמוך בו בכל נימי נפשו, כך גם בהרבה דברים שהממשלה עושה, בניגוד מוחלט לכל מה שהוא אמר קודם".

"כמו שמשלמים עכשיו אתנן לכל אצבע סוררת ומיד ממנים אותו לתפקיד חסר משמעות כמו סגן שר הכלכלה ושר במשרד רה"מ שעד היום אף אחד לא מבין ולא יבין. אני לא הייתי חבר בממשלה הקודמת, התנגדתי לממשלה מנופחת ומבוזבזת גם בממשלה הקודמת וגם עכשיו, יש מחיר לדמוקרטיה וזה בסדר", המשיך. 

בסיום דבריו, התייחס לנושאים בהן עסקה הממשלה באישור התקציב: "הבטיחו לנו שמקימים ממשלה ששמה הכל בצד ולא מתעסקת בנושאים שנויים במחלוקת. כולנו רוצים לשמור על הסביבה, אך כמה לוקחים את זה רחוק, ממשטרים את החיים שלנו, פוגעים בחופש שלנו וכופים עלינו להתנהג בצורה מסוימת זו כמובן מחלוקת".

"בממשלה הזו, הערכים של השמאל פתאום לא שנויים במחלוקת ואין בעיה לקדם אותם. שמים על כף המאזניים משפחה ברוכת ילדים שרוצים לעודד אותה ולפעמים קשה לשטוף כלים, אל מול הנזק הסביבתי שכלים אלה גורמים, זו שאלה שנויה במחלוקת", סיכם.