כל פעם שקמה לה מסעדה חדשה בלוקיישן בעייתי, מקולל או סתם כזה שלא הלך בעבר, אני מרגישה צורך עז להחזיק לה אצבעות בג'ונגל האכזרי של עולם המסעדנות ובטח ובטח אחרי הקורונה. כשמדובר במסעדה ממש טובה אני אעשה כל מה שביכולתי הקולינרית והעיתונאית לספר עליה ולפרגן כי לוקיישן זו סתם הגדרה של מקום, ו"מקום מקולל" תלוי רק באנשים שמנהלים את המסעדה.
וכזו היא שאראק. מסעדה טובה בלוקיישן בעייתי.

על הנייר שאראק ממוקמת במיקום טוב, בן יהודה , קרוב לים, קרוב לצומת העמוסה של בן גוריון. בתכלס אין תיירים, בן יהודה שומם ובקטע של חוקי מרפי או סתם אכזריות היקום, מאה מטר מהמסעדה יש בית קפה מפוצץ ו-200 מטר יש צומת עמוסה ושוקקת. כל האיזור משאראק ודרומה נטוש.

אבל בואו נדבר על המסעדה, כי לוקיישן זה עניין פיזי ואנשים שאוהבים אוכל טוב יגיעו בשביל האוכל.
בימים אלו, נפתחו הדלתות של 'שאראק', מטבח דגה עונתי, אותו מובילים צמד השפים הצעירים והמבטיחים - מאור זגורי ורוסלאן אוסוב , השניים עבדו  בשנים האחרונות במסעדת טוטו וזו הקפיצה ראשונה שלהם למים של הגדולים ולהובלת מטבח שכולו שלהם. הקפיצה הזו מצטרפת לגל פתיחות המסעדה על ידי שפים צעירים כגון אלנה, פרא, וויס ועוד.
המטבח בשאראק נותן במה מלאה לכל מה שמגיע מהים ולא משתלט עליו עם תוספות מיותרות אבל כן מוסיף חומרי גלם שרק מאדירים אותו , התפריט עצמו מציע שפע של מנות ראשונות בינוניות  ופחות שם דגש על עיקריות.

קרפצ'יו תמנון בשאראק. כמה יפה ככה טעים (צילום: איתן וכסמן)
קרפצ'יו תמנון בשאראק. כמה יפה ככה טעים (צילום: איתן וכסמן)

טוב חפרתי, בואו נפתח שולחן

צלחת חריפים שכללה פלפלים מטוגנים לוהטים, אריסה אדומה, סחוג ירוק ועוד כל מיני חרפרפים – צלחת שמומלץ להזמין עוד פעם פעמיים במשך הארוחה כי היא מוסיפה המון, כל זה לצד צלחת לחמים ומתבלים מושלמת שבאה מהעסק ליד- לחם ושות'.
משם עברנו לקערה ענקית מלאה בירוקים פריכים ורעננים לצד חתיכת גבינה מעט חריפה ולצלחת מושלמת שמבטאת בדיוק את המטבח והגישה של מאור ורוסלאן, פרוסות של טונה טריה עם מלח גס לצד סלט בורגול הכי טעים שאכלתי, עשיר ורענן עם סלרי, נענע, כוסברה ועוד שפע ירוקים (ולא רטוב ועמוס כמו שאוהבים להגיש) וכל זה לצד יוגורט שמנמן ומעט חריף. מנה נהדרת. מדויקת. לכל חומר גלם יש את המקום שלו וביחד הם ביס מושלם.
מנה נוספת שמתברר שהיא מנת הדגל במקום, היא המסבחה הירוקה, מלא ירוקים מבושלים בעדינות כגון שומר, ריג'לה, פטרוזיליה, מנגולד, סלרי ועוד על מצע של חומוס ושום עם המון שמן זית ולימון וכמובן ערימת קלאמרי צרובים קלות לצד זה, נגסנו בסיגר קריספי וארוך ממולא בלוקוס ועשבי תיבול,  שלינו פרוסות דקיקות של קרפצ'יו תמנון שקיבל רק שמן זית מעולה וטיפה ירוקים ומלח גס וזהו.  טריות בשיאה. סגרנו במנה ששלחה אותנו לישון כמו ילדים מאושרים, טורטליני חצילים וגבינות שמנמנים, עשויים כל כך טוב, הבצק דק אבל נגיסתי, מילוי החצילים עורבב עם גבינות כגון ריקוטה, מוצרלה וקשקבל וכל זה על חמאה, מרווה ואספרגוס. ווי זמיר אלוהי האוכל, זו בהחלט המנה הכי כבדה בכל התפריט בעיני ועדיין כזו מנחמת ומלטפת שחבל לוותר עליה.


יש עוד לא מעט מנות בתפריט של שאראק שהייתי נוגסת בהם בלי לחשוב, שיפוד המוסר, טרטר הבקר שנראה נהדר, פסטת דג ים חריפה שאני חייבת לנסות והמרלן המטוגן ברוטב נאם פלא התאילנדי שרק התיאור שלו גרם לי לפנטז עליו בלילות ללא שינה. התפריט כל כך עשיר שאפשר לבוא ולאכול במקום לא מעט פעמים ולחוות כל פעם חוויה חדשה. מפתיחת שולחן ועד ארוחה רגילה ואפילו סתם כוס יין משובח ואיזה נישנוש טוב. המנות מבוצעות בצורה מדויקת, חומרי הגלם איכותיים וטריים ופשוט טעים בשאראק. נקודה. וחסרות לנו מסעדות דגים טובות!
המחירים של המנות הראשונות בינוניות נעים בין 46 ל-62 והגדולות יותר ינועו מ- 96 ועד 118. שווה קפיצה של ממש. 
בן יהודה 120 תל אביב טלפון- 03-630-7070