לאחר אישור התקציב: המפלגות ערכו היום (שני) שורת ישיבות סיעה בכנסת, במהלכן העניקו ראשי הסיעות הצהרות לתקשורת. את הישיבה הראשונה קיימה מפלגת יש עתיד בראשות שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.

לאחר נאומו, נשאל יאיר לפיד על ידי התקשורת, האם נעשים מאמצים כדי לגייס את חברי הרשימה המשותפת לתמיכה בהצבעה על התקציב. לפיד ענה כי "אנחנו נדבר עם כל מפלגות הבית על התקציב. צריך לדבר איתם לא רק בגלל אצבע לכאן או לשם. אני לא מודאג מהתקציב כי הם מייצגים ציבורים - זה נכון לגבי ערבים וחרדים. אמרנו מראש שלא נהיה ממשלה רק של אלה שהצביעו לנו - נדבר עם כולם". 

יו"ר העבודה מרב מיכאלי התייחסה בנאומה לזכייתו של ארטיום דופולגיאט במדליית זהב במשחקים האולימפיים. מיכאלי אמרה כי "הוא מתעמל מעולה והרבה דברים אבל רק דבר אחד הוא לא, הוא לא חתן. אני מודיעה בצורה חד משמעית שהגיע הזמן לבטל את מונופל הנישואין בישראל, כמו שביטלנו הבוקר את מונופל הכשרות". 

מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)


יו"ר תקווה חדשה ושר המשפטים גדעון סער נשאל לאחר הצהרתו לתקשורת על המתקפות נגד שרת החינוך יפעת שאשא ביטון על רקע עמדותיה בנוגע למגבלות הקורונה והחיסונים. סער אמר כי הוא "מגבה את שרת החינוך ומגנה את ההתקפות עליה שהם ברובן אנונימיות ופחדניות, אני מעריך אנשים שהם מתווכחים פנים מול פנים ולא מתנהלים בדרך הזאת. האם זה אומר שאנחנו חושבים אותו דבר? תקווה חדשה היא תנועה דמוקרטית שיש בה הרבה דעות". 

בהמשך, גם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי העניק הצהרה לתקשורת בחדר ישיבת סיעת ש"ס ותקף בחריפות את התקציה שהועבר בממשלה. דרעי אמר כי "היום ממשלת מדושני העונג של בנט לפיד וליברמן אישרה את התקציב הלבן, כששר האוצר מסתובב במסדרונות עם כוס יין ורומס בדרך את הגופים המוחלשים בחברה.

עוד אמר דרעי כי "ממשלת מדושני העונג חזקים על חלשים לכן הם מטילים מס על משפחות מרובות ילדים שקונות שתייה מתוקה לשבת. המכנה המשותף לכל הגזרות זה מי שישלם את המחיר זה השכבות החלשות והמשפחות מרובות הילדים". 

במקביל, ישיבת סיעת כחול לבן נערכה בחדר הסיעה, הישיבה תיפתח בהצהרה לתקשורת של שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ.

בתוך כך, שרי הממשלה חידשו היום את הדיון על התקציב, במהלכו אישרה הממשלה את הצעת משרד האוצר לתקציב המדינה לשנים 2022-2021, וכן את חוק ההסדרים, הכולל את הרפורמות הגדולות שבכוונת הקואליציה לקדם.

על פי ההצעה שאושרה, תקציב המדינה לשנת 2021 יעמוד על כ-432.5 מיליארד שקלים וב-2022 על כ-452.5 מיליארד שקלים. בשנת 2021 יעמוד הגירעון על  6.8% וב-2022 על 3.9%. על פי התקציב החדש, כל משרדי הממשלה יעבור קיצוץ של כ-1.5%, "לטובת כל הרפורמות והפרויקטים שעליהם סוכם במסגרת התקציב".