מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק השתתף הבוקר (שני) בדיון בוועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ שרן השכל, במהלכו התייחס לאתגרים שניצבים בפני בתי הספר וגני הילדים לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, בצל הקורונה. סלוביק עלה השתתף בדיו באופן מקוון, מבית החולים שיבא, שם קיים ישיבת היערכות עם נציגי משרד הבריאות. 

מנכ"ל משרד החינוך עדכן את חברי הכנסת ואמר כי בכוונתו לצאת למבצע של בדיקות סרולוגיות לתלמידים מגיל הגן ועד כיתה ו': "אנחנו מתכוונים לצאת למבצע לאומי של בדיקות סרולוגיות למליון ו-600 אלף תלמידים, כדי לאתר כאלה שהיו עם תחלואה אסימפטומטית. המיפוי הזה ישחרר מאות תלמידים למעגל הלימודים ללא צורך בבידוד כי יהיה להם תו ירוק". עוד העריך כי המבצע ייצא לדרך בימים הקרובים: "אני מאמין שלקראת סוף השבוע הבא נוכל לצאת למבצע הלאומי הזה. את זה סיכמנו עם משרד הבריאות כבר הבוקר".  

לדבריו של סלוביק יש מספר נושאים עליהם עדיין לא קיים סיכום כגון מספר ימי הבידוד שבהם ישהו תלמידים שיחשפו לחולה מאומת: "אנחנו לא מסוכמים עדיין על מודל הבידוד. למודל הבידוד יש משמעויות גדולות לתלמידים ולהוריהם שיחזרו למעגל העבודה", אמר. עוד ציין כי בשלב שני יפעיל משרד החינוך את תוכנית 'מגן חינוך' בערים שבהן תהיה תחלואה גבוהה. "נסגור את הפרטים במהלך היממה הקרובה ונציג את זה אישורו של הקבינט וראש הממשלה", התחייב. 

עוד התייחס סלוביק למדד להגדרת התחלואה ברשויות המקומיות. לדבריו, הגדרת מדד התחלואה הוא באחריות משרד הבריאות בלבד: "מנהל בית הספר יקבל ממשרד החינוך סל שלם של פתרונות והוא יחליט אילו פתרונות לאמץ כדי להפחית מגעים בין התלמידים". עוד אמר: "נסכם את המתווה והמנהלים יקבלו דף הנחיות ברור כשהכל יוצג להם עד לסוף השבוע".